Цього року «зарядженій» моделі Audi RS 6 виповнилося 20 років. За цей час світ побачило чотири покоління, головним успіхом яких на ринку стало непорушність базової концепції – двигуна з подвійним турбонаддувом і повного приводу.
Ідея створення надпотужної і надшвидкої моделі була пов’язана з успіхами Audi в автоспорті. Після дебюту на 24 годинах Ле-Мана в 1999 році, заводська команда тричі приємно здивувала своїх шанувальників – в 2000, 2001 і 2002 рр., посівши друге місце за результативністю за всю історію гонок після Porsche.
Перше покоління (C5) розроблялося фахівцями Quattro GmbH (нині Audi Sport GmbH. Було вирішено встановити на машину 4,2-літровий двигун бітурбо V8. Для нього довелося на 4 см розширити носову частину. Цікаво, що допрацьовувався агрегат фахівцями британського підприємства Cosworth, яке до 2004 року було дочірньою компанією Audi AG. У підсумку мотор видавав 450 к. с. і 650 Нм. Вперше застосована АКП з гідротрансформатором скоротила час розгону від 0 до 100 км/год – всього до 4,7 с.
На машині також з’явилася фірмова підвіска коліс Dymamic Ride Control, яка за допомогою пружин і діагональних амортизаторів, але без електроніки, зменшувала крен і тангаж машини в поворотах Кожен екземпляр налаштовувався майстрами Quattro GmbH вручну, протягом 15 годин на підйомнику в окремому цеху.
Модель першого покоління стала єдиним RS 6, який брав участь у великому спорті – гоночній серії Speed GT World Challenge 2003. Машина з 475-сильним бітурбо під капотом в парі з механічною КП, під керуванням Ренді Побста виграла з першої спроби.
Надалі RS 6 отримав версію «plus» – зі збільшеною з 450 до 480 к. с. потужністю (крутний момент залишився без змін – 560 Нм), а також збільшеною з 250 до 280 км/год максимальною швидкістю.
У 2008 році світ побачило друге покоління – C6. На моделі встановили 10-циліндровий двигун бітурбо робочим об’ємом 5,0 л. Він став найбільшим за всю історію RS і важив 278 кг. Мотор видавав 580 к. с. і 650 Нм вже з 1500 об/хв. Це було крутіше, ніж у R8 GT, що мала в запасі тільки 560 «конячок». Сухий картер і окремий мастильний бак знизили центр ваги. З’явився доопрацьований 6-ступеневий автомат.
У підсумку седан розганявся до «сотні» всього за 4,5 с, а універсал Avant – за 4,6 с. У версії RS 6 plus максимальна швидкість становила ні багато ні мало 303 км/год. У звичайного RS 6 вона була 250 км/год (опція – 280 км/год). Для ефективного уповільнення використовувалися керамічні гальмівні диски: діаметром 420 мм спереду і 356 мм ззаду. Підвіска Dymamic Ride Control вперше отримала регульовані (в трьох положеннях) амортизатори.
Третє покоління – С7 було запущено в 2013 році. Тут конструктори знову повернулися до «вісімки». При робочому об’ємі 4,0 л цей мотор став найменшим за всю історію моделі RS. Важливою зміною стало зняття з виробництва машин з кузовом седан. І це незважаючи на те, що модель RS7 Sportback стала найпопулярнішою на ринку США. Машина стала ще ширшою – на 6 см. порівняно зі звичайною. Більше використання алюмінію зменшило споряджену масу на 120 кг. Покращилася і розподіл маси по вісям – на передні колеса припадало 55% замість 60%, що було еквівалентно зменшенню навантаження в 100 кг. Цьому частково сприяв зміщений на 15 см назад двигун.
Незважаючи на відсутність двох циліндрів і меншу на 20 к. с. потужність мотор розвивав 700 Нм і в парі з новим, 8-ступеневим автоматом Tiptronic забезпечував розгін до «сотні» всього за 3,9 с (на 0,5 с менше, ніж попередник). Важливою перевагою стало поліпшення на 30% економічності. І в цьому допомагав режим відключення половини циліндрів, активований при невисоких навантаженнях. У стандартне оснащення увійшла адаптивна пневмоподвіска, що опустила машину на 20 мм. Вперше клиєнти отримали можливість замовити фаркоп для роботи з причепами.
З роками потужність RS зросла до 605 к. с., а максимальний крутний момент в режимі overboost короткочасно досягав 750 Нм. Саме на модель RS сімейства C7 випала честь стати справжнім бестселером.
У 2019 році з’являється нинішнє, четверте покоління – С8. На автомобілі RS встановлюється 4,0-літровий бітурбо V8, що видає 600 к. с. і 800 Нм. Тут вперше з’явилася 48-вольтна система т. зв. «м’якого» гібрида, що підвищує економічність. Також вперше застосовані керовані задні колеса. На високій швидкості вони повертаються в той же бік, що і передні, покращуючи керованість. А на малій швидкості – в протилежний бік, покращуючи маневреність.
Дах, передні і задні двері – єдині зовнішні панелі кузова, які об’єднують RS 6 зі звичайною «шісткою». До того ж кузов її ширше на 8 см. Машина також отримала матричні лазерні фари з моделі RS 7. В якості стандарту встановлюються 21-дюймові колеса розмірності 275/75, а в якості опції – вперше 22-дюймові (285/30). Машина в четвертому коліні вперше стала доступна на ринку США. І, що дуже важливо, збирається вона тепер не в окремому цеху, а на загальному конвеєрі, що говорить про велику гнучкість виробничого процесу.