
Андрій Садовий: Затори в містах можна побороти
На питання кореспондента «Автоцентру» відповідає Андрій Садовий, мер Львова та голова партії «Об`єднання Самопоміч» :
Кількість автомобілів в країні буде рости, адже за показником наявності авто на душу населення Україна відстає від європейських країн у два-три рази. Як вирішувати проблему перенасиченості автотранспортом у містах?
У кожному місті є генеральний план, у якому має бути чітке розуміння транспортної інфраструктури, розміщення паркінгів. В європейських містах вулиці не ширші, а машин набагато більше. Але там ці проблеми вирішуються. В наших чиновників немає навіть бажання вирішувати подібні проблеми. Хоча разом з тим у нас є фахівці, які можуть вирішувати ці проблеми. Потрібно, щоб вони прийшли до влади і почали щось робити. Тому коли йдуть вибори до Верховної Ради, місцевих рад, треба обирати не тих людей, які багато обіцяють, а тих, які вже щось добились, доказали своїми справами свою компетентність як хорошого організатора.
У вас є конкретні пропозиції, як покращити рівень громадського транспорту в українських містах?
Я прекрасно розумію, що сьогодні підняти вартість проїзду в громадському транспорті неможливо, бо доходи громадян не дозволяють оплачувати більше. Тому державі треба компенсовувати витрати на закупівлю рухомого складу комунальними підприємствами. Наприклад, раніше була практика, що 50% ціни електротранспорту компенсовувалось з державного бюджету, потрібно повернути це правило. Окрім цього, потрібно підтримувати вітчизняного виробника. Наприклад, на Львівському заводі «Електрон» було виготовлено перший в Україні низькопідлоговий трамвай, який викликав фурор на Берлінській виставці. На нього є замовлення від європейських міст, але перші зразки цього надсучасного трамваю Львів замовив для своїх потреб. Окрім цього, завод буде виготовляти енергоощадні тролейбуси, які споживають на 30-40% менше енергії, ніж старі зразки. Ще один винахід – електробус, який дасть змогу нашим містам перейти на безпечний та екологічно чистий вид транспорту.
Як заставити чиновників покращувати інфраструктуру у містах?
Я вважаю, що неетично чиновникам їздити на великих автомобілях та позашляховиках. Тому що вони таким чином себе почувають більш комфортно, ніж інші учасники руху, і не хочуть ремонтувати дороги. В мене наприклад службова Toyota Avensis і я почуваю себе комфортно, тому що рівень доріг у Львові вже достатнього добрий. Хоча багато чого ще треба зробити. Було б добре, якби чиновники діставались роботу велосипедом, як їх європейські колеги. У Старому Світі майже половина населення використовує цей зручний вид транспорту. Однак для розвитку велотранспорту потрібно створити інфраструктуру – велодоріжки, перехрестя з автомобільними дорогами, стоянки, місця зберігання тощо. У Львові вже зроблено 40 км велодоріжок і наша мета до 2020 року – обладнати 260 км – тобто це показник майже такий, як у одному з найбільш «велосипедних» міст Європи – Копенгагені. Користування велосипедом дуже позитивно впливає на настрій та самопочуття людей, особливо молоді, до того ж цей транспорт є екологічно чистим, тому я всім раджу розвивати його.