Смерть ДВЗ — в Євросоюзі визначилися з жорсткою забороною (це відбудеться скоро)
Ми неодноразово розповідали про майбутню заборону автомобілів із двигунами внутрішнього згоряння. Цей напрямок поки що залишається незмінним, а порядок денний – дуже впізнаваним. Євросоюз навіть визначився з точними термінами перетворення автосвіту практично до невпізнання. Нумо розбиратися.
У Європі найбільш суворими і рішучими країнами в питаннях заборони автомобілів з ДВЗ на сьогодні вважають Велику Британію, Данію і Норвегію. Тепер же країни всередині Європейського Союзу визначилися з глобальною стратегією електрифікації транспорту в регіоні. Держави ЄС планують повністю заборонити продаж нових машин із двигунами внутрішнього згоряння до 2035 року.
Тобто, у автовиробників залишилося менше 15 років! Приблизно стільки ж часу необхідно для зміни двох поколінь однієї моделі. Передбачається, що цього проміжку буде достатньо для “звикання” модельного ряду і покупців до принципово інших силових установок. Логічно припустити, що спершу автомобільні компанії електрифікують свої моделі за допомогою гібридних силових установок, а надалі і повністю відмовляться від ДВЗ. Чи ні?
Цікаво, що багато експертів в ролі альтернативи традиційним автомобілям називають електрокари. До них належать як звичні батарейні EV, так і водневі електромобілі. Однак нові європейські обмеження зовсім не означають, що з 2035 року продаж машин із двигунами внутрішнього згоряння справді буде припинений. Давайте по порядку.
Головна мета заборони — повністю уникнути викидання шкідливих речовин легковими автомобілями і невеликим комерційним транспортом, домогтися нульових викидів парникових газів і перетворити Європу в перший регіон на планеті з таким досягненням. Безпосередньо в питаннях автомобілів (на які припадає близько 12% викидів СО2 в Євросоюзі) виробників у методах досягнення амбітної мети начебто ніхто не обмежує.
Про що це свідчить? Двигун внутрішнього згоряння як “лякалку” для екології забороняти не обов’язково – це стосується тільки бензинових і дизельних агрегатів. Нещодавно Toyota Corolla, оснащена ДВЗ на водні, продемонструвала потенціал і екологічне майбутнє для таких силових установок (так, нічого не вибухнуло). Викидом є хіба що вода (так само як і в разі водневого EV з паливними осередками) і невеликі часточки згорілої моторної оливи. З цим можуть впоратися нові фільтри і доопрацьовані каталізатори, проте головне — ДВЗ не обов’язково йти на відпочинок.
Очевидно, що в ЄС налаштовані рішуче. З огляду на те, що світові компанії активно розробляють електромобілі та стрімко гібридизують актуальні моделі, автопром готовий прийняти нову “зелену” стратегію (не забуваємо, що в окремих регіонах місцеві уряди не надто спантеличені викидами СО2 і не поспішають обмежувати продаж паливних машин). Хоч би там як, в боротьбі за чисте повітря і ДВЗ може стати в пригоді. У всякому разі, у автовиробників є ще близько 15 років на пошук і розробку ефективних рішень. Питання з дедалі більшим попитом на батареї все ще не вирішене, хоча окремі компанії обіцяють змінити ситуацію.