Системы безопасности вытеснят МКПП раньше, чем это сделают электромобили
Поява сучасних систем безпеки загрожує цілковитою відмовою від механічних коробок передач. Річ у тім, що такі технології, як система автоматичного гальмування і ряд інших функцій безпеки не працюють з механічними коробками. Про це повідомляє Automotive News Canada.
Терміни повної відмови від МКПП безпосередньо залежать від введення обов’язкової системи автономного екстреного гальмування (AEB). Наприклад, автомобілі Subaru з механічними коробками поставляються без комплекту безпеки Eyesight. Це пов’язано з тим, що вони не мають електронного стоянкового гальма, необхідного для роботи AEB. Компанія вважає економічно недоцільним вирішення цієї проблеми, оскільки продаж автомобілів з механічними коробками неухильно падає.
Так, за даними канадського підрозділу Mazda, в 2020 році загальний продаж таких автомобілів становить лише 6,4%, тоді як в 2016 році вони охоплювали 19,2%. При цьому попит на спортивні автомобілі Subaru з механічною коробкою передач, такі як WRX / STI і BRZ, зростає. Але великої статистики такі моделі не роблять.
Ще одним чинником відмови від старої доброї “механіки” стане перехід ув бік “зеленої” енергії. За словами фахівців, обладнання електрифікованих автомобілів механічними коробками передач потребує додаткових технологій і оснащення, як-от електронне зчеплення. Воно необхідне для забезпечення плавного перемикання між ДВЗ і електродвигуном. Що в світлі падіння продажу трипедальних моделей не надто привабливо для виробників.
За даними IHS Markit і ZF Group, продаж моделей з механічними коробами на світовому ринку впав до 17,1%. На північноамериканському – до 1,2%. Ба більше, в 2020 році продаж електромобілів у США перевищив продаж автомобілів із ручним перемиканням передач. Тому незабаром звичні МКПП підуть в історію. Найімовірніше, доступні спортивні моделі незначно продовжать термін життя механічних коробок.