
Знаковий родстер Mercedes-Benz 230 SL відзначає 60-річчя
Цього дня, 14 березня 1963 року, на Женевському автосалоні дебютував зовсім новий родстер – Mercedes-Benz 230 SL (W113). Машина стала неординарною у багатьох відношеннях. Почнемо з того, що це був перший спортивний автомобіль із безпечним кузовом. Тут застосували каркасну підлогу від седана W111, який у 1959 році став першим у світі автомобілем із кузовом, що має запрограмовані зони деформації у разі зіткнення. Тепер вони з’явилися й на родстері.
Mercedes-Benz 230 SL прийшов на зміну відразу двом моделям – 300 SL (W198) та 190 SL (W 121). На машині застосували новий 6-циліндровий двигун M 127, побудований на основі M 180 від моделі 220 SE, який отримав збільшений до 2306 см куб. робочий об’єм. Двигун видавав 150 к. с. та розганяв родстер від 0 до 100 км/год за 11,1 с. Максимальна швидкість становила 200 км/год. Вперше для моделі SL як опція почала встановлюватися автоматична, 4-ступенева коробка передач. Гальма на передніх колесах були дисковими.

Mercedes-Benz 230 SL “Pagode” на Франкфуртському автосалоні 1963 року.
На моделі за доплату почали пропонувати ще й жорсткий змінний дах. Через свою увігнуту форму, що нагадує елементи азіатських храмів, вона й дала машині назву Pagode

Mercedes-Benz 230 SL „Pagode“ (W 113).
Наприкінці 1966 року на зміну моделі 230 SL прийшла 250 SL. Робочий об’єм двигуна зріс до 2496 см куб., хоча потужність залишилася незмінною – 150 к. с. Щоправда, збільшений крутний момент покращив динаміку розгону – «сотню» з місця машина стала набирати на 1,1 с швидше. Дискові гальма тут встановлювалися вже на всіх колесах, а спереду були ще й збільшеного діаметру. Також 250 SL можна було замовити й у виконанні Сalifornia – з багатомісним заднім сидінням. Щоправда, в цьому випадку для економії місця машина не комплектувалася м’яким дахом та відсіком для нього.
У 1968 році на ринок виходить модель 280 SL, з 6-циліндровим двигуном M 130 робочим об’ємом 2778 см куб. та потужністю 170 к. с. Цей автомобіль розганявся від 0 до 100 км/год вже за 9,0 секунди, хоча максимальна швидкість залишилася незмінною – 200 км/год.
Автомобіль 230 SL чудово показав себе і в автоспорті. На марафонському ралі Спа – Софія – Льєж з маршрутом завдовжки понад 5000 км, яке проходило з 27 по 31 серпня 1963 року, екіпаж у складі Ойгена Беренгера та Клауса Кайзера приїхав першим.
Модель Mercedes-Benz W113 протрималася на конвеєрі до березня 1971 року. Усього було випущено 48 912 машин, з яких моделі 230 SL – 19 831 од., 250 SL – 5 196 од., 280 SL – 23 885 од. Сьогодні цей автомобіль дуже цінується у колекціонерів. Так, наприклад, 230 SL у хорошому стані коштує 128 тис. євро, а 280-й – 156 тис. євро.