Житловий комплекс «Зіларт» на місці автозаводу порадує колекціонерів
Особливістю нового житлового комплексу «Зіларт», який будують на території заводу імені Лихачова в Москві, є незвичайний будівельний матеріал. Це надміцна клінкерна цегла, що прослужить не одне десятиліття. Також було ухвалено рішення зберегти на довгі роки і етапні автомобілі ЗІЛ. На місці центральної прохідної колишнього заводу з’явиться автомобільний музей, повідомляє drom.ru.
Також, крім живих автомобілів цієї марки, мешканці комплексу «Зіларт» зможуть милуватися і керамічними вантажівками, автобусами та лімузинами ЗІЛ. Усі вони будуть увічнені на керамічному панно в одному з будинків. Які ж автомобілі ЗІЛ будуть удостоєні втілення в кераміку?
Почнемо з ЗІЛ-135. Це легендарний армійський всюдихід (8х8), який складали з початку 60-х майже три десятиліття. Машину оснащували двома двигунами: спочатку ЗІЛ-123Ф, а потім Урал-375. ЗІЛ-135 переважно застосовувався як база для пускової установки ракетного комплексу 9К52 «Луна-М» і реактивної системи залпового вогню «Ураган». На керамічному панно буде зображена дослідна машина – дорожня лабораторія.
Поруч на керамічній картині можна буде побачити і двомоторну амфібію ЗІЛ-135, складену в 1958 році. Бензинові мотори по 130 к.с. Було задіяно бортові трансмісії з гідротрансформаторами від лімузина ЗІЛ-111 для окремого приводу двох водометів. Амфібія могла перевозити до 30 осіб десанту: дорогами зі швидкістю до 55 км/год і на плаву – до 10 км/год. Розробка в серію так і не пішла.
Трохи пізніше малими партіями вироблялися амфібії 6х6 «Синій птах», спеціально розроблені для пошукових робіт космічних апаратів, що приземлилися.
Третім експонатом на панно буде штабний автобус «Прогрес-7» на шасі ЗІЛ-157 (6х6). Примітно, що автобуси «Прогрес» різних поколінь випускалися на авторемонтному заводі Міноборони СРСР на території військової частини в НДР.
Сама вантажівка-донор – ЗІЛ-157 – також буде окремо увічнена в кераміці – машину представлять зі стандартним армійським фургоном-кунгом. Вантажівку складали на ЗІЛі 20 років – з 1958-го до 1978 року. А взагалі ЗІЛ-157 перебував у виробництві аж до 1991 року. За весь час випущено майже 800 тис. автомобілів.
Ще одна епохальна модель для панно – малий автобус представницького класу ЗІЛ-118К/119 «Юність». Машину унікального класу було розроблено на шасі ЗІЛ-114 і оснащували двигуном ЗІЛ-130. Із 1970 до 1994 рр. складали лише 86 машин. Вони застосовувалися не тільки для перевезення VIP-пасажирів, але ще і як реанімобілі та пересувні криміналістичні лабораторії.
У кераміці також буде зображено і лімузин представницького класу ЗІЛ-41047. Ця 7-місна машина випускалася з 1985 до 2002 рр. Вона оснащувалася 7,7-літровим бензиновим двигуном V8 потужністю 315 к.с. і 3-ступінчастою гідромеханічною трансмісією. Максимальна швидкість досягала 190 км/год.