X

Загадка автомобілів Panhard – від мікролітражок до броньовиків

20 июля 1967 года был выпущен последний легковой автомобиль известной французской марки Panhard Levassor

Цього дня 57 років тому французька компанія Panhard припинила випуск своїх легкових автомобілів. Проте фірма увійшла в історію своїми унікальними машинами, про які ми розповімо.

Французькі підприємці Еміль Левасор і Луї-Рене Панар найперший, дослідний зразок свого автомобіля побудували в червні 1890 року. Це була справді революційна подія в історії світового автомобілебудування.

Panhard Levassor (1892 р.)

Тут вперше було застосовано компонування, яке стало класичним: двигун розташовувався спереду, а привід здійснювався на задню вісь. А наступного року, тобто 133 роки тому, була випущена партія з п’яти машин.

Panhard Levassor M2F

Ще 1894 – 1898 рр. фірма Panhard Levassor випускала фургони вантажопідйомністю 300 – 500 кг на легковій основі. У 1899 році з’явилася однотонна вантажівка M2F з мотором 8 к. с., а 1908-го – двотонна.

Chatilion-Panhard

Цікаво, що перед Першою Світовою війною був виготовлений унікальний тягач Chatilion-Panhard – з усіма ведучими та керованими колесами, а також із лебідкою.

Panhard Dymanic (1937 р.)

У період між двома світовими війнами фірма Panhard випускала цілу низку дорогих легкових автомобілів з двигунами, що мали не клапанну, а золотникову систему газорозподілу. А ось в зубожілій післявоєнній Європі такі моделі вже не мали успіху на ринку. І фірма Panhard круто змінила політику: вона випустила надлегкий економічний автомобіль Panhard PL17 з алюмінієвим несучим кузовом.

Panhard PL 17

Цей автомобіль вважається однією з найкращих у світі конструкцій тих років. Машина важила лише 650 кг. Її двоциліндровий опозитний моторчик робочим об’ємом лише 850 см куб. та потужністю 42 та 50 к. с. розганяв автомобіль до 130 та 145 км/год відповідно. Зовсім непогано на ті часи для машини такого класу.

Panhard PL 17

Щоправда, 1956 року, щоб знизити вартість машини, кузов почали робити сталевим. Проте вона увійшла в історію як важливе технічне досягнення.

Panhard PL17 на вулицях Києва. Фото з книги Леоніда Гоголєва “Іномарки 60-х років на вулицях Києва “

Panhard Movic

Після Другої світової війни компанія Panhard випускала і важкі дизельні вантажівки на 4 – 7 т. Їх виробництво було практично припинено до кінця 50-х, хоча остання машина зійшла з конвеєра в 1966 році.

Panhard EBR 75

Зате починаючи з 1952 року компанія Panhard стала випускати оригінальний бронеавтомобіль EBR 75. Різні бронемашини під маркою Panhard виготовлялися до 2005 року.

Panhard PL 24

Останньою легковою машиною фірми стало передньопривідне купе типу 2+2 – Panhard PL 24, що з’явилося в 1963 році. Воно мало двоциліндровий двигун повітряного охолодження. При робочому об’ємі 815 см куб. він розвивав цілих 60 к. с. Такий мотор дозволяв досягати вражаючої швидкості 160 км/год. Випускалися також чотиримісні варіанти машини з подовженою базою: моделі 24B, 24PT та 24BA. У 1963 – 66 рр. було виготовлено 23 245 машин сімейства PL24 всіх модифікацій.

Объем продаж всех этих автомобилей постепенно шел на убыль и в 1967 году фирму выкупила компания Citroen, которая стала использовать ее производственные площади для выпуска собственных моделей.

Panhard Dyna 24CL на вулицях Києва. Фото з книги Леоніда Гоголєва “Іномарки 60-х років на вулицях Києва “