X

Як з’явився передньопривідний автомобіль з революційною особливістю

3-го августа 1961 года с конвейера сошел автомобиль Renault 4 – первая переднеприводная модель фирмы

Цього дня рівно 63 роки тому було розпочато випуск відомої новаторської моделі Renault 4 – автомобіля, який потім протримався на виробництві понад три десятки років.

Ще взимку 1958 року на фірмі Renault розпочали роботу над «Проектом 112» – передньопривідним автомобілем малого класу. Його революційною особливістю міжнародного масштабу став принципово новий кузов – двохоб’ємний 5-дверний хетчбек – тобто з додатковими кормовими дверима та розкладними задніми сидіннями. Надалі цю схему почали застосовувати на багатьох легкових автомобілях.

Спочатку новинку нарекли Renault 3. Але як виявилося, її моторчик в 603 см куб. потужністю лише 21 к.с. не забезпечував необхідної динаміки. Таким машин було випущено лише близько 2,5 тис. штук. Тому в масове виробництво пішов автомобіль Renault 4L із мотором потужністю 26,5 к.с., робочий обсяг якого становив 747 см куб.

Презентація машини відбулася на Паризькому автосалоні 5 жовтня 1961 року. Треба сказати, що публіка спочатку насторожено поставилася до простенької на вигляд, відверто утилітарної машини. Однак після потужної рекламної кампанії, на початку наступного року, модель пішла в масове виробництво. Саме так вона і завоювала серця публіки. Успіху також сприяли її вдалі виступи на різних змаганнях, зокрема перемога в марафоні “Париж-Дакар”.

Звісно, в машину, яку випускали протягом трьох десятків років, вносили різні удосконалення та зміни. Але загалом вони не мали принципового характеру.

Зовні змінилася лише рамка облицювання радіатора в 1968 році. Робочий об’єм двигуна спочатку зріс до 845 см куб. (29 к.с.), а потім до 956 см куб. і 1100 см куб. (в обох випадках по 34 к.с.). Відповідно максимальна швидкість зросла до 123 км/год. Із часом з’явилися 4-ступенева коробка передач, дискові гальма, змінилися кермо й приладова панель.

 

Випускали також і легкі розвізні фургони Fourgonnette – як із глухим вантажним відсіком, так і з заскленим. Машини випускали з 1961 року.

Спочатку вантажопідйомність становила 300 кг, з 1966 року збільшилася до 350 кг. 1971 року з’явилася версія з високим дахом і вантажопідйомністю 400 кг. Ця машина також отримала двигун 845 см куб. У 1975 році дебютувала версія з подовженою на 12 см колісною базою, обсяг вантажного відсіку зріс із 1,88 м куб. до 2,25 м куб, а вантажопідйомність – до 440 кг. У 1977 році фургони отримали нові індекси: короткий F4, а довгобазовий – F6.

Всього в 1961-1992 рр. було вироблено 8 млн 135 тис. 424 автомобілі сімейства Renault 4.