X

Як з’явився найперший «сонячний» автомобіль

Цього дня, 27 жовтня, рівно 58 років тому, на 13-му Токійському автосалоні відбулася презентація першого автомобіля під назвою Sunny (з англ. “сонячний”). Ця модель попервах випускалася під маркою Datsun, а з початку 80-х як Nissan. Цікаво, що на цьому салоні дебютував й конкурент цієї машини, теж надалі широко відома модель Toyota Corolla.

Виробництво автомобілів Sunny було запущено ще у вересні 1966 року. Спочатку машина моделі B10 випускалася з дводверним кузовом седан, а модель 1968 року отримали вже 4-дверний кузов. На додаток у лютому цього ж року було представлено і нове купе – KB10.

Світова прем’єра на Токійському автосалоні

Седани пропонувалися у двох виконаннях: Standard та Deluxe, а купе – у кількох, включаючи топову версію Grand Luxe. У всіх моделей список опцій на ті часи був дуже широкий.

Машина була компактною і мала в базовій версії довжину 3820 мм, ширину 1445 мм і висоту 1225 мм, а колісну базу – 2200 мм. Споряджена маса, залежно від комплектації, становила 625 – 705 кг.

Верхньоклапанний двигун А10 OHV14 розвивав 62 к. с. Для двигуна, робочий об’єм якого не дотягував до літра (988 см куб.) – відмінний показник. Це, звісно, ​​сприяло збільшенню продажів.

Коробка передач була механічна, трьох- або чотириступенева, повністю синхронізована. Можна було замовити і трьохшвидкісний “автомат”. Передню підвіску зробили незалежною, на поперечній листовій ресорі, а задню – класичною, з нерозрізним мостом, на поздовжніх напівеліптичних ресорах. Машина могла розвивати швидкість до 135 км/год.

Універсал VB10

Автомобіль Sunny випускався також у модифікації VB10, яка була інтегрованим фургоном або універсалом. А у лютому 1967 року дебютував ще й Datsun Sunny Truck – пікап на їхній базі.

Datsun Sunny Truck

Потрібно сказати, що автомобілі Sunny першого покоління надходили не лише на ринок Японії, а й експортувалися до Австралії. Модель з кузовом купе, яка продавалася там під назвою Datsun 1000 Coupe, поставлялася тільки у версії Deluxe. Багато покращень, які на японському ринку були опцією, тут були стандартними.

Більше того, двигуни мали підвищений ступінь стиснення та інший карбюратор – від компанії Hitachi. Це дозволило збільшити потужність на 4 к. с., тобто до 66 к. с.

У червні 1969 року в екстер’єр машин внесли невеликі косметичні зміни, але виробництво моделі незабаром у грудні припинилося взагалі. На зміну їй 1970 року прийшла наступна модель B110, а три роки по тому – машини третього покоління (B210).

Datsun Sunny B110

Datsun Sunny третьої генерації (B210), модель 120Y. На вулицях Мельбурна, 2010 р. Фото автора

Читайте також:
У Києві помічено знаковий автомобіль Nissan Laurel