У вісімдесяті роки минулого століття в нашій країні були дуже поширені лінійні автомобілі швидкої медичної допомоги РАФ-22031. Але, крім них, була гостра потреба й в інших машинах з червоним хрестом – у реанімаційних автомобілях, які мають набагато більший набір спеціального обладнання. Замовлення на такі машини отримала солідна фінська фірма Tamro.
“20 серпня 1980 року, – згадує колишній головний конструктор компанії Tamro Пертті Кііра. – Я як зараз пам’ятаю взявся за розробку цього цікавого проекту. Автомобіль, згідно замовлення, створювався на базі мікроавтобуса РАФ-2203.
1983 року перші реанімаційні автомобілі стали надходити до нашої країни. Кожна з них коштувала чималі на ті часи гроші – 40 тисяч доларів.
Медики були в захваті від цих машин, адже апаратура виявилася чудовою якістю, змінився й сам автомобіль.
Дах кузова став куди вищим і персонал тепер міг працювати в ньому не згинаючись. Весь лівий борт до самого верху був зайнятий спецобладнанням і тому скління там прибрали. Кузов отримав нову, ефективну тепло- і шумоізоляцію, а внутрішню обробку виготовили з якісного матеріалу, що легко миється. Крім того, машину забезпечили швидко знімними ношами закордонного виробництва, а біля їхнього узголів’я розмістили відкидні крісла для лікарів.
Цікаво, що фірмою Tamro було виготовлено кілька реанімаційних автомобілів на основі “Волги” ГАЗ-24, причому на подовженій базі. Але вони не показали значних переваг.
У 80-ті роки фірма Tamro постачала до нас ще одну цікаву реанімаційну машину – цього разу на базі повнопривідного УАЗ 452. Автомобіль призначався для доставки хворих із сіл до районних та обласних медичних закладів.
Реанімобілі, виготовлені фінською компанією Tamro, зіграли свого часу помітну роль в оснащенні вітчизняної служби швидкої медичної допомоги, і вони ще довго несли свою нелегку службу.
До речі, один із двох реанімобілів РАФ-2203 Tamro, що збереглися до наших днів, у 2022 році знайшли в Києві і передали в правильні руки, до Запоріжжя.