X

Як в Україні з’явилася цікава вантажівка Hanomag

Свого часу на території Київської кіностудії ім. А. Довженка можна було побачити найцікавішу повнопривідну вантажівку з іноземними номерами. Це була єдина німецька модель Hanomag AL-28А, що потрапила в Україну.

Машина опинилася на студії невипадково. При цьому вона не була одним із звичних там “автомобілів кіноакторів” – учасників того чи іншого фільму. Адже на її кузові-фургоні були два написи: for film & Television і Special Effects. Тобто там було обладнання для проведення якихось спеціальних зйомок.

Hanomag AL-28А на Київській кіностудії ім. О. Довженка. Фото Леоніда Гоголєва (1989 р.)

А тепер про базовий автомобіль, який був одним із найпримітніших моделей фірми Hanomag у післявоєнний період. Ще в 1950 році на Брюссельському автосалоні компанія представила свою принципово нову 1,5-тонну вантажівку L28.

Зі стандартним армійським кузовом-фургоном і кабіною округлої форми. В експозиції клубу любителів Hanomag на автосалоні IAA-2018 у Ганновері. Фото автора

А на наступний рік у серію пішло вже ціле сімейство на цій базі – машини вантажопідйомністю від 0,8 до 3,0 т. Усі вони мали новий 4-циліндровий передкамерний дизель, розроблений самою фірмою Hanomag. За робочого об’єму 2,8 л він розвивав 50 к. с.

Ретро-експозиція клубу любителів Hanomag на автосалоні IAA 2018 у Ганновері. Ліворуч – машина з бортовою платформою. Праворуч – штабний варіант, з відкритим пасажирським кузовом. Автомобілі також відрізняються формою капота і передніх крил.

У 1953 році з’явилася і повнопривідна версія Hanomag AL28 (4х4) вантажопідйомністю 1,5 т. Вона мала посилену раму з Х-подібною поперечиною. Двигун був уже 70-сильний, бо мав механічний нагнітач Roots. У трансмісії з’явилася двоступенева роздавальна коробка, був також вал відбору потужності. І ще одне: гальмівна система отримала гідропідсилювач.

Штабний автомобіль в експозиції IAA-2018

Ці повнопривідні автомобілі застосовувалися в Бундесвері та деяких європейських підрозділах сил НАТО. Крім бортових машин були поширені й версії з кузовами-фургонами різного призначення: радіостанції, штабні та санітарні машини, майстерні тощо.

Штабний варіант ізсередини.

У 1964 – 1968 роках. ці повнопривідні машини стали випускатися з подовженою колісною базою і одержали позначення AL28A. Саме такий автомобіль з кузовом-фургоном армійського зразка і послужив базою для унікального «кіношного» автомобіля на Київській кіностудії, який можна було побачити там 1989 року.

Машина з суцільнометалевою кабіною з плоскими панелями відрізняється формою капота і передніх крил. На даху праворуч встановлено люк.                                                                                                                                              

Бортова машина з кабіною та капотом округлої форми. На передньому бампері – лебідка.                        

А цей поліцейський Hanomag має брезентовий дах не тільки кабіни, а й частково кузова-фургона. Лобове скло зроблено відкидним.

А ось ще один цікавий варіант фургона із причепом.