Як у Києві працювали автомобілі рідкісної німецької марки Presto
Днями вдалося визначити марку та моделі раритетних автомобілів, знятих на вулицях Києва у серпні далекого 1918 року, повідомляє телеграм-канал про ретро рух в Україні – AC Garage News. Сьогодні ця унікальна фотографія зберігається в одному із берлінських архівів. Цікаво, що на ній зображені автомобілі німецької марки Presto, які були у складі німецьких окупаційних військ. На фото перша ліворуч – двотонна вантажівка 10/30PS, а перша праворуч – легковик 8/25PS.
Автомобілі марки Presto мають цікаву історію. Ще в 1898 році в німецькому місті Хемніц було засновано велосипедний завод Presto Werke, Gunther & Co. А наступного року він розпочав свою діяльність. Поряд із велосипедами тут стали випускати й мотоцикли.
А після двох років підготовчих робіт та переїзду на нові, більш просторі виробничі площі, 1910 року, з’явилася й перша серійна модель автомобіля. Машина отримала 4-циліндровий двигун робочим об’ємом 2,34 л та потужністю 8/11 PS. В 1913 автомобільна програма розширилася до трьох моделей: Type P6 (6/18 PS), Type P8 (8/25 PS) і P10 (10/35 PS).
У Першу світову війну фірма Presto почала постачати автомобілі для німецької армії. Здебільшого це були легкові машини, які використовувалися як службові – командирські та штабні. Крім того, для санітарних зробили потужніше 1,5-тонне шасі (10/30 PS). Випускалася також швидкохідна вантажівка на 2 т. За деякими даними, вироблялися й тритонні вантажівки.
Після війни фірма провела реорганізацію підприємства з метою знизити виробничі витрати. У 1919 році Presto разом з низкою інших виробників – Dux Werke, Leipzig Wahren, C. D, Magirus A. G. та Vomag – увійшла до складу «Німецького Автомобільного Концерну» (DAK). Завдяки цьому їй полегшало долати фінансові труднощі тих років.
З 1921 року Presto почала випускати тільки одну-єдину модель – Type D (9/30 PS). На її основі було створено і розвізний фургон на 0,75 т. Пізніше гама була розширена. 1925 року з’явилася Presto E (13/40 PS). А надалі з’явилися машини з 6-циліндровими верхньоклапанними двигунами – Presto F (2613 куб. см) і Presto G (3119 см куб.).
В 1926 компанія придбала німецьку фірму Dux і стала називатися Dux-Presto. На виробничих площах фірми Dux стали випускати комерційну модель Type Z (28/80 PS). Вона швидко здобула успіх у споживачів. Вироблялася машина як у вигляді фургона на 1,5 т, так і у вигляді 15-місного автобуса, що позначався Type ZO.
У грудні 1927 року фірму купили найбільшим тоді німецьким виробником – компанією NAG. І на цьому її історія закінчилась. Але випуск популярної моделі Type Z тривав ще три роки, щоправда вже під новим брендом.