Як у Києві зробили унікальний автокран на оригінальному шасі
Цей оригінальний автокран АТЕК-221 створений відомим українським підприємством АТЕК (колишній “Червоний екскаватор”). Машина була вперше показана на виставці “Агро-1997” у с. Ново-Олександрівка під Києвом.
Новинку було створено на двовісному шасі власного виробництва. Воно мало комфортабельну одномісну кабіну водія, розташовану в передній частині, ліворуч від двигуна. Модель вирізнялася сучасним дизайном.
За своїми характеристиками новий автокран перевершував свого попередника -модель АТЕК-014 (КС-4571) на шасі автомобіля КрАЗ-65101 (6х4).
Максимальна вантажопідйомність АТЕК-221 становила 16 т проти 14 т у колишньої моделі. Найбільша висота підйому вантажу зросла з 22 до 35 м. Збільшилася швидкість підйому – до 11 м/хв замість колишніх 10. Сам автокран важив 17 т й у транспортному положенні міг пересуватися зі швидкістю до 60 км/год. На жаль, унікальний автокран АТЕК-221 таки й не став масовим.
Зазначимо, що у виробничу програму київського заводу АТЕК входили не лише екскаватори та крани.
На початку 2000-х споживачам пропонувалися також міні-навантажувач АТЕК-621 – аналог знаменитого Bob-Cat, потужний гусеничний бульдозер АТЕК-351 з оригінальним гідростатичним приводом ходу тощо.
На жаль, у непростих економічних умовах на той час підприємство з низки причин втратило свої традиційні ринки збуту і змушене було припинити діяльність.