У нас мало хто знає, що Toyota Land Cruiser досить довгий час оснащувалася дизельними двигунами Mercedes-Benz. Мова йде про ранню модель, 40-й серії, що випускалася в Бразилії. У цій екзотичній країні машину почали збирати ще в далекому 1958 році – під назвою Land Cruiser FJ-251.
У 1962 році виробництво націоналізували. Модель отримала власну назву – Bandeirante (португальською «Розвідник»). C новим ім’ям змінився й двигун – рідний 6-циліндровий бензиновий Toyota 2F в 4,0 л, потужністю 110 к. с. замінили на більш економічний, 4-циліндровий дизель Mercedes-Benz OM-324 робочим об’ємом 3,4 л, що розвивав 78 к. с.
У 1973-му йому на зміну прийшов 3,8-літровий OM-314 в 85 к. с., а в 1990-му – вже 4,0-літровий OM-364 в 90 «конячок». І ось нарешті, ще через чотири роки на автомобіль знову повернувся «тойотовський» силовий агрегат, тільки цього разу це був вже дизель 14B в 96 к. с. Саме таку машину нещодавно виставили на аукціоні.
Bandeirante виявилася бразильським автомобілем-довгожителем, що протримався на конвеєрі до листопада 2001 року. За чотири десятиліття було виготовлено 103 750 од. Машини випускалися з короткою та довгою колісною базою. Цікаво, що у машин з м’яким або жорстким верхом вона була 2285/2755, а у комерційних варіантів – пікапів з одно- або двохрядною кабінами, а також вантажних фургонів – 2955/3355 мм. Відрізнялися машини й величиною дорожнього просвіту: у «легкових» він був 210 мм, а у «вантажівок» – 235 мм.
Свого часу кореспондент «Автоцентр» побував у Ріо-де-Жанейро, де йому вдалося сфотографувати кілька цікавих екземплярів моделі Toyota Bandeirante.