12 июля 1982 года в США был выпущен и отправлен в музей самый последний экземпляр от известного производителя автомобилей такси – компании Cheсker
Цього дня 42 роки тому завершилося виробництво автомобілів відомої американської фірми Сһескег Cab Manufacturing Co., унікальною особливістю якої була спеціалізація на виробництві автомобілів таксі, які вона виготовляла з 1923 року.
Найпопулярнішою машиною стала модель A8/Marathon, яку випускали з 1956 до 1982 р.
Примітно, що з кінця 50-х рр.минулого століття і до цілковитого припинення діяльності в загальну конструкцію автомобіля Сһескег A8/Marathon не вносили видимих змін. Хіба що в 1959 році з’явилися здвоєні фари.
Щодо механічної частини, то в 1958 році з’явилися підсилювачі керма і гальм. Час від часу змінювалися і двигуни. У 1959 році це був 6-циліндровий Continental c бічними клапанами, на наступний рік додався як опція верхньоклапанний. А в 1965 році на зміну їм прийшли мотори Chevrolet – рядні “шістки” (робочим об’ємом 3,7 л – 4,09 л) або V8 (4,6 – 5,7 л). Потужність всіх цих двигунів коливалася від 142 до 300 к. с.
Про дизайн цих машин, звісно, можна сперечатися. Їх критикували за високі і вельми незграбні кузови. Безсумнівно, форма кузовів уже до 70-х рр. минулого століття була явно застарілою, особливо на тлі модних американських моделей, які часто змінюють вигляд.
Але водночас не можна заперечувати, що автомобілі фірми Сһескег були надзвичайно зручними саме як таксі, придатне для коротких міських поїздок. В їх просторих кузовах зручно розміщувалося кілька людей з об’ємним багажем, і цим пояснюється їх довге життя на виробництві.
Справедливості заради відзначимо, що ще в 1970 році компанія намагалася оновити зовнішність машин і звернулася до відомої італійської дизайнерської фірми Ghia. Але з дизайном, як то кажуть, не склалося.
Цікавою моделлю був Aerobus, розрахований на 9 або 12 пасажирів, залежно від довжини колісної бази. Він був відповідно шести- або восьмидверним і обладнувався тільки моторами V8.
Загалом з 1960 до 1982 рр. було випущено близько 110 тис. таксі фірми Сһескег.
Варто сказати, що ще в 50-ті рр.фірма вирішила вийти на ринок звичайних легкових машин і випустила моделі Super LA і Marathon. Однак це були лише злегка перероблені таксі, і успіху на ринку вони не мали.
Мало хто знає, що компанія Сһескег Cab Manufacturing Co. свого часу виробляла і автобуси. У 1948 – 49 рр. вона виготовляла шасі для автобусної фірми Transit Buses Inc. А в 1950 році викупила її і в трохи переробленому вигляді почала продавати автобуси під власним брендом, з тим же двигуном Continental.
У базовій версії автобус був розрахований на 31 пасажира, але в тому ж самому кузова робили і інші варіанти планування. Загалом у 1951-53 рр.було продано близько 440 машин.