X

Як на вантажівці здійснили перший автопробіг через Америку

2 августа 1911 года завершился первый автомобильный пробег на грузовике через всю территорию Северной Америки – с запада на восток

Цього дня рівно 113 років тому відбулася важлива подія в історії автомобільного транспорту. Фінішував перший транс-американський автопробіг — чотиритонна вантажівка швейцарської марки Saurer проїхала від Сан-Франциско до Нью-Йорка 8500 км. Вся поїздка зайняла ні багато, ні мало п’ять місяців.

Перший комерційний автомобіль Saurer був випущений ще в 1903 році. Ця була “п’ятитонка” з 4-циліндровим двигуном в 25/30 к.с. Незабаром з’явилися більш легкі вантажівки – на 1,5 т; 2,5 т і 3,0 т. У 1907 році дебютувала п’ятитонна модель з новим 4-циліндрвим двигуном потужністю 30 к. с. Вдала конструкція, економічність і міцність вантажівок Saurer привернули увагу за кордоном. Між 1907 і 1909 рр. перші 47 машин були відправлені на експорт.

У 1910 році відкрилися філії фірми у Франції та в Німеччині, де почали виробляти вантажівки для місцевого ринку. За ними незабаром відкрилися відділення в Австрії (Відень) і в США (Плейнфильд, штат Нью-Йорк). І Saurer організував широку дистриб’юторську мережу по всьому світу: від Росії до Уругваю, від Японії до Бельгії та від Канади до Австралії.

На початку другого десятиліття фірма випускала бортові вантажівки декількох типів, самоскиди, пожежні автомобілі та автобуси, а також спеціальні муніципальні машини. Вони відрізнялися високими тяговими зусиллями: завдяки 4-ступеневій коробці передач підйом в 22% не був для машини особливою проблемаю.

Для країн зі слаборозвиненою дорожньою мережею випускали вантажівки типу Kolonial-Wagen. Вони мали посилене шасі та великий кліренс. Їхня вантажопідйомність становила від трьох до чотирьох тонн, а потужність – 30, 36 або 45 к.с. На колеса встановлювали додаткові широкі ободи, які використовували як лебідки для самовитаскування. Такі машини поставлялися в Південну Америку, Росію, Індію тощо. Для роботи в спекотному кліматі встановлювали додаткові радіатори.

Із початком Першої світової війни поставки вантажівок Saurer за кордон припинилися, а завод у Швейцарії почав виробляти вантажівки, а потім і літаки для французької армії. Вантажівки Saurer використовувалися в англійських, російських і навіть американських збройних силах. А для власної армії був створений також артилерійських тягач на базі вантажівки, але з величезними задніми колесами.

Незабаром з’явилося нове покоління вантажівок-A-type, які отримали прізвисько “Незламні Заурер”. Вони залишалися на службі ще багато років.

А стосовно США, то перші вантажівки Saurer були імпортовані туди ще в 1908 році. А наступного року їх складання розпочала компанія Quincy Manchester and Sergent.Планувалося виробляти машини на 2,5 і 4,0 т, але реально вдалося налагодити випуск тільки останніх. А в 1912 році виготовили машини на 5,5 і 6,0 т.

Ще в жовтні 1911 року було організовано компанію International Motor Co. – холдинг, який займався продажем вантажівок марок Saurer і Mack, а на наступний рік ще й Hevitt. Протягом декількох років всі три ці марки перебували на виробництві. Однак у 1916 року компанія Mack налагодила на своєму заводі в Плейнфільді випуск власних вантажівок і потреба в машинах Saurer поступово відпала – їх складання було припинено в 1918 році.

Читайте також:
Як на вантажівці Packard перетнули всю Америку (відео)