X

Як компанія NAG зробила перший у світі автопоїзд

У цей день, 24 грудня 1901 року в Берліні була створена відома згодом компанія NAG, яка зробила помітний внесок у розвиток автомобілебудування. Виробництво вантажної автотехніки фірма розпочала 1903 року.

І що особливо цікаво, це був перший у світі автопоїзд. Відомий конструктор Йозеф Фолкнер розробив тягач із двигуном у 50 к. с. А до нього вже приєднали два причепи загальною вантажопідйомністю 20 т.

Перший автопоїзд (1903 р.)

Легкові автомобілі фірма почала випускати раніше – у 1902 році. Найперша модель, вже не схожа на кінний екіпаж, мала розташований спереду одноциліндровий двигун в 5 к. с.

Перший автомобіль NAG (1902 р.)

Незабаром почався випуск двоциліндрової машини 10 к. с. та чотирициліндрової – у 20 к. с. 1904 року NAG виробив свій перший автобус – із салоном на 16 пасажирів, а 1905 року на вулицях Берліна почали працювати вже двоповерхові машини.

Автобус NAG (1906 р.)

Двоповерховий втобус NAG (1913 р)

У роки Першої світової фірма не випускала легкових машин. А 1915 року свою повну назву Neue Automobil AG змінила – чисто з патріотичних спонукань – на Nacionale Automobile AG.

Вантажівка NAG (1914 р.)

Гоночний автомобіль С4B на Monza

У 20-ті роки. автомобілі NAG брали участь у спортивних змаганнях. Апогеєм був 1924-й, коли на машині C4B був виграний престижний приз Gran Premio della North. За 24 години автомобіль пройшов 2665 км із середньою швидкістю 111,02 км/год.

Автобус NAG (1925 р.)

У 1931 році був виготовлений розкішний легковий NAG 212. Примітно, що це був перший у Німеччині автомобіль із двигуном V8 (4540 см куб.).

NAG 219 з двигуном V8 (1931)

У цьому році фірму NAG поглинула інша компанія – Bussing. І новостворений невеликий концерн отримав назву Bussing-NAG, який випускав виключно комерційні автомобілі. При цьому легкові продовжували випускатися до 1934 року.

Bussing-NAG 4500 А (1940 р.) у Києві в 1955 – 57 рр.  Світлина з авторського фотоальбому Леоніда Гоголєва “Ретроавтомобілі на вулицях Києва” (Вид-во “Мистецтво”, 2022 р.).

У період Другої світової він виробляв машини вантажопідйомністю 4,7 – 4,5 т, зокрема повнопривідні, а також напівгусеничні бронетранспортери типу Kfz. 251. У повоєнні роки автомобілі відділення NAG вже не випускали. І тому 1950 року компанії повернули колишню назву – Bussing. Так закінчилася історія автомобілів NAG.

Читайте також:
Як народжувалися новаторські автомобілі Бюссінга