X

Як довгожитель Citroen отримав фантастичний кузов

Ця машина призначалася для реклами та продажу товарів на відомій велогонці Тур де Франс 1960 року та на різних регіональних ярмарках.

Каркас кузова був зварений із труб і покритий зовні виготовленими вручну гнутими металевими листами.

Уздовж усього даху тягнувся високий декоративний гребінець фантастичної зовнішності. А з обох боків від нього розташовувалися засклені круглі ілюмінатори.

Уздовж усього даху тягнувся високий декоративний гребінець фантастичної зовнішності. А з обох боків від нього розташовувалися засклені круглі ілюмінатори.

Кожен борт машини прикрашало низьке на всю довжину крило – загальне і для переднього та заднього колеса. А у передку красувалися вертикальні фари: їх взяли від дорогої легкової машини Mercedes-Benz.

Усередині кузова, вздовж бічних стінок тяглися два торгові прилавки, а для обслуговування покупців служили широкі вікна – по одному на борт.

Базою для цього оригінального магазину на колесах був обраний популярний автомобіль Citroen тип H, який взагалі нерідко використовували для рекламних цілей. Це цікаве дітище конструктора Франшисе мала оригінальну, підкреслено утилітарну зовнішність. Борта мали гофровані стінки, а капот був коротким і тупим, за що машина отримала прізвисько “Курносий”.

Замість звичайної рами, сходового типу, використовувалася штампована несуча основа. Завдяки її низькому розташуванню і колесам малого діаметра висота пола вантажного відсіка становила всього 40 см. М’який хід забезпечувався незалежною торсійною підвіскою всіх коліс.

Перший Сitroen із модельного ряду Н дебютував на осінньому Паризькому автосалоні у 1947 році. Це був автомобіль вантажопідйомністю 1200 кг. За ним пізніше були моделі HZ – на 850 кг, HY – вантажопідйомністю 1503 кг та пікап – HP.

Крім того, випускалися ізотермічні фургони, а також цілий ряд спеціальних машин аж до “транспортера коней”.

Спочатку на машинах встановлювали бензинові двигуни 45 або 58 к. с., а пізніше і дизелі – потужністю 42 або 50 к. с. Коробка передач була триступенева, причому перша була несенхронізована. Максимальна швидкість легких версій становила 88 км/, а у важких – на 10 км/год менше.

Машини Citroen сімейства H увійшли до історії як автомобілі довгожителі. Вони встановили рекорд у своєму класі: випускалися з 1947 по 1981 рік і всього за цей час було вироблено майже півмільйона таких машин, точніше 470 3289 од.

Citroen H на вулицях Києва. Фото з книжки Леоніда Гоголєва “Іномарки 60-х років на вулицях Києва”.