Як 50 років тому з'явився британсько-німецький Ford Escort
Цього дня, 2 грудня 1974 року розпочався випуск автомобіля Ford Escort другого покоління. Це була друга модель, після Transit, розроблена спільно британським і німецьким підрозділами Ford.
Від попередника – Escort першої генерації – новинка успадкувала задньопривідну платформу з ресорною задньою підвіскою. Кузов отримав більш опливові форми, прямокутне облицювання радіатору, а також пряму нижню кромку бічних вікон. Щоправда, на версії з кузовом універсал було збережено вигнуту віконну лінію, що нагадувала пляшку від Coca-Cola.
Перший рестайлінг (для німецької версії) провели у серпні 1977 року. На решітці радіатора, кришці багажника, а також маточині керма вперше з’явилася овальна емблема Ford – до цього назву марки наносили у вигляді окремих літер.
Однією з помітних відмінностей Ford Escort Mk II стали прямокутні фари. Щоправда, спочатку це було атрибутом комплектацій GL та Ghia, а до базового оснащення вони увійшли з весни 1979 року. Тоді ж автомобіль отримав ширшу колію та задній міст на однолистових ресорах (замість трилистових). Завдяки установці вентилятора з електроприводом потужність двигунів у середньому збільшилася на 2 к. с.
На Ford Escort пропонувалися двигуни різного робочого об’єму – від 1,1 до 2,0 л, потужністю від 43 до 117 к.с. Топовий двигун встановлювався на версію RS2000 (для англійського ринку – RS1800). Зовні її відрізняли похила пластикова радіаторна решітка та здвоєні круглі фари.
Зауважимо, що ринковими суперниками Ford Escort стали Opel Kadett та Volkswagen Golf. На відміну від цих конкурентів, до базового оснащення моделі вже входили передні дискові гальма та електричний омивач вітрового скла.
Ford Escort RS1800 чудово показав себе й в автоспорті. 1979 року Берд Вальдегард виграв за його допомогою Чемпінат світу з ралі. А двома роками пізніше цей успіх повторив й інший гонщик – Арі Вататен. Ралійні боліди, на відміну від серійних машин, були укомплектовані дволітровим двигуном потужністю 245 к. с. при 7000 об/хв.
Ford Escort другої генерації вироблявся не тільки на заводах у Великій Британії та Німеччині, але й в Ірландії, Нідерландах і далеко за межами Європи: в Ізраїлі, ПАР, Австралії та Новій Зеландії. З 1974 по 1980 рік тільки в Німеччині було виготовлено близько 725 600 автомобілів. Цікаво, що у 90-ті роки ці машини зустрічалися й на дорогах України.