Навколо світу – на автомобілі SKODA Rapid
За 97 днів поїздки, з яких 44 дні компаньйони Братислав Ян Прохазка (Břetislav Jan Prochazka) і Їндржіх Кубіас (Jindřich Kubias) провели за кермом автомобіля, екіпаж у середньому долав по 630 кілометрів за день, продемонструвавши тим самим виняткову надійність машини. Подорожі на далекі дистанції за кермом SKODA Rapid і Popular загальною протяжністю понад 52 000 кілометрів привернули увагу світової громадськості.
«Навколосвітня подорож, яку здійснили Братислав Ян Прохазка і Їндржіх Кубіас, потребувала великої витримки — як від людей, так і автомобіля», – пояснює Андреа Фрідлова, керівник музею SKODA в Млада-Болеславі. – Успіх цього автопробігу доводить прекрасні характеристики і високу якість складання моделей SKODA вже у ті часи. Організувавши цю кругосвітню подорож у середині 30-х, Прохазка і Кубіас внесли значний вклад у впізнаваність та популярність бренду SKODA на міжнародній арені».
Читайте також: Skoda 1101 Tudor відзначає своє 70-річчя
Навколосвітня подорож стартувала 25 квітня 1936 року в Празі. Експедицією з участю SKODA Rapid загальною протяжністю 27 700 км керував празький підприємець Братислав Ян Прохазка. Другим пілотом був його напарник Їндржіх Кубіас. Навколосвітню подорож було здійснено за кермом SKODA Rapid, трохи модифікованого під потреби тривалої поїздки. Модель оснащувалася трубчастою хребтовою рамою і чотирициліндровим двигуном об’ємом 1,4 л і потужністю 31 к.с.
Автомобіль мав незалежну підвіску і був оснащений гідравлічними гальмами. Модель виявилася чудовим вибором і для бездоріжжя, адже в той час більша частина доріг були гравійними. Навколосвітня подорож загалом тривала 97 днів, з яких 53 дні пішли на морські перевезення та митні процедури.
Почавши свою подорож до Чехословаччини, Прохазка і Кубіас перетнули Німеччину, Польщу, Литву, Латвію і дісталися території колишнього СРСР. Після переправи через Каспійське море Rapid перетнув Іран, де екіпажу довелося пережити сувору піщану бурю. Через втрачений час Прохазка і Кубіас були змушені подолати шлях від пакистанської Кветти до Мумбая лише за три дні, щоб встигнути на пором з Індії в Шрі-Ланку.
Читайте також: SKODA 1000 MBX відзначає 50-річний ювілей
Проїхавши Малайзію та Сінгапур, мандрівники сіли на борт корабля, який доставив їх через Гонконг і Шанхай в японське місто Кобе. Далі екіпаж пройшов повз Гонолулу і досяг Сан-Франциско. Через 5300 км, 100 годин і 55 хвилин шляху вони нарешті досягли Нью-Йорка, побивши попередній рекорд майже на 9 годин. Останній етап стартував у французькому місті Шербур – далі екіпаж попрямував до Парижа і, минувши Нюрнберг, фінішував у Празі.
Ключові факти про навколосвітню подорож SKODA Rapid 1936 року:
Автомобіль | SKODA Rapid 1.4 SV |
Тривалість подорожі | 97 дней |
Час, проведений за кермом | 44 дня |
Країни, які перетнули | 15 |
Континенти, які перетнули | Европа, Азия, Северная Америка |
Кілометраж, подоланий за кермом SKODA Rapid | 27 700 км |
Максимальна дистанція (за день) | близько 1000 км |
Мінімальна дистанція (за день) | 50 км |
Загальна витрата пального | 2 820 л |
Середня витрата пального | 10,2 л на 100 км |
Загальний витрата мастила | 54 л |
Транспортні витрати | > 89 600 крон (в 1936 році) |
52 тисячі км через всю Африку за кермом SKODA Rapid
Уже в 1934 році автомобіль SKODA Popular здійснив подорож протяжністю 15 000 км з Праги до Калькутти. Дивовижні пригоди Франтішека Александра Ельстнера і його дружини Єви були не менш легендарними. З лютого по травень 1936 року подружня пара подолала 25 тисячі км територією США, Мексики та Іспанії, за кермом SKODA Popular 1.0 SV з потужністю двигуна 21 к. с. Два роки потому пара здійснила подорож дистанцією 6 000 км за кермом Popular 1100 OHV з двигуном потужністю 30 к.с., проїхавши через всю Аргентину в Буенос-Айрес лише за 12 днів.
У червні 1936 року Станіслав Шкулина і його дружина Марія на своєму SKODA Rapid вирушили у дворічну подорож Африко. Маршрут цього автопробігу завдовжки 52 тис. км, стартував у Дакарі і пролягав через екватор до проміжної точки в Йоганнесбурзі, Південна Африка. Після сервісної зупинки у місцевого дилера SKODA екіпаж продовжив свій шлях до Мису Доброї Надії і через Єгипет та Середземномор’я повернувся в Прагу 18 травня 1938 року.