Комунальне підприємство КАТП-1628 із Кременчука вирішило увічнити легендарний спеціалізований автомобіль 93М на шасі ГАЗ-51, який в 60-х рр. став наймасовішим сміттєвозом на наших дорогах. Ця машина ще п’ять років тому була в строю і вважається найстарішим сміттєвозом міста.
Зараз раритет поставили на постамент на території підприємства, повідомляє ТелеграфЪ. Звісно, для кращого збереження експонат правильніше було помістити в критий опалювальний ангар, убезпечивши від вогкості і опадів.
Улітку 2012 року кореспонденту “Автоцентру” вдалося сфотографувати цю машину за роботою. І що цікаво, для цього довелося неабияк натиснути на гашетку редакційного авто — наздогнати ветерана звивистими вуличками приватного сектора виявилося непростим завданням.
Сміттєвоз 93М побудований на шасі ГАЗ-51Д, яке в свою чергу послужило базою для самоскида ГАЗ-93. Цю машину випускали на низці підприємств “союзу” з кінця 50-х до початку 70-х рр.
Однією з новацій машини на той час стала система пресування сміття – з коефіцієнтом 1,6 (сьогодні на сучасних моделях він досягає 6 – 7). У підсумку в кузов об’ємом 4,4 м куб. вміщувалося до 7 кубометрів відходів. При цьому корисна вантажопідйомність становила 2000 кг. Ємність приймального бункера була 0,42 м куб.
Розвантажувався сміттєвоз самоскидним способом, перекиданням кузова назад — на кут до 50 град. Споряджена маса машини — 3,1 т, а повна — 5,15 т. Максимальна швидкість — 70 км/год. Спадкоємцем машини став сміттєвоз 53М, побудований на шасі самоскида ГАЗ-53б.
До речі, раритетна комунальна техніка на шасі ГАЗ-51 збереглася і в Києві. Прекрасно відреставрована телескопічна автовишка ВТ-15 два роки тому демонструвалася на виставці “Київавтодор”.