X

У Києві помічено оригінальний розвізний автомобіль виробництва FSC

Сьогодні на вітчизняних дорогах ці польські розвізні автомобілі вже стали рідкістю. Днями кореспондентові “Автоцентру” вдалося сфотографувати у Києві вантажний фургон Zuk A-06.

Історія автомобілів цієї марки сягає 1958 року, коли на Познанському ярмарку був представлений новий пікап Zuk A-03 вантажопідйомністю 900 кг. Він був розроблений на заводі вантажних автомобілів FSC (Fabryka Samochodów Ciężarowych) у Любліні під керівництвом інженера Романа Скварека та дизайнера Станіслава Танського.

Zuk A11 зразка 1967 р. На вулицях Києва, 2006 р. Фото автора

А наступного року машина пішла у серійне виробництво. На ній був встановлений бензиновий нижньоклапанний двигун (4 ц., 2,2, 50 к. с.) і триступінчаста коробка передач, запозичені від легковика FSO Warszawa – копії радянської машини ГАЗ-М20. Пізніше до пікапа А13 додалися фургони А05 та А06, вантажопасажирський варіант А07, модернізовані бортові вантажівки А09 та А11.

Виробництво автомобілів цього сімейства швидко зростало. Якщо 1960 року було випущено 3 144 машини, то 1975-го – вже вдесятеро більше, 31 613 од.

У 1965 році на машини почали ставити потужніші, верхньоклапанні двигуни S21 (2,12 л., 70 к. с.) від легкового автомобіля Warszawa 223.

Zuk A07B (1972 р.) у Києві, 2003 р. Фото автора

Характерною рисою екстер’єру Zuk, що надають йому оригінального вигляду, були гофровані боковини та задня частина кузова. У 1972 році автомобілі Zuk отримали нове переднє облицювання – з численними отворами прямокутної форми. Важливо, що капот збільшився у розмірах, що полегшувало доступ до двигуна.

До половини випущених автомобілів Zuk постачалися на експорт. Наприкінці 60-х їх почали ввозити і в нашу країну, причому їхня кількість з кожним роком зростала. Машини приваблювали наших водіїв знайомою агрегатною базою, невибагливістю в експлуатації та гарною прохідністю поганими дорогами. За це їй прощали і недостатню міцність передньої підвіски, і порівняно велику висоту навантаження, і недостатню стійкість на ходу.

Zuk A11M на вулицях Києва, 1987 р. Фото Леоніда Гоголєва

До середини 80-х років автомобілі Zuk вже були досить застарілими. На деяких з них почали ставити нові бензинові двигуни (1,5 л., 75 к. с.) та дизелі 4С90 (2,4 л., 70 л. с.). Втім, останні відрізнялися підвищеною шумністю.

Пікап Zuk A-13M у Києві, 2010 р. Фото автора

Ще наприкінці 80-х років на заводі FSC почали розробляти нові розвізні машини марки Lublin, але освоєння їхнього виробництва розтяглося до 1993 року. Проте попередник ще продовжував паралельно залишатися на виробництві. А останній Zuk був виготовлений 13 лютого 1998 року. За сорок років було зроблено 587 500 автомобілів марки Zuk.

Zuk A-11M з дворядною кабіно. У Києві, 2006 р. Фото автора

Zuk A-11M з цікавою вантадопасажирскьою надбудовою. На вулицях Києва, 2007 р. Фото автора

Подія
На столичному СТО помічено рідкісний автомобіль FSO Polonez Truck
25 Лис, 18:00