X

Найдивніший автобус: зроблено в Румунії для Китаю

Результатом необычного румыно-китайского сотрудничества стал автобус Dongfeng-Roman, прозванный “Динозавром”

До 1989 року Румунія завоювала репутацію в Європі, а також у інших частинах світу завдяки своїм автомобілям Dacia, Roman і ARO. Ці машини швидко оцінили за невисокі ціни. Найбільший виробник вантажівок Roman розташовувався у Брашові, повідомляє sadzv.sk

Мало що відомо про історію автобуса, який розробили та створили румуни для пасажирських перевезень у Китаї. Румунії терміново знадобилися гроші, тому вона уклала контракт із китайським автовиробником Dongfeng Motor Corporation. Вони взяли на себе зобов’язання ліцензувати зчленовані автобуси для міського транспорту в густонаселеній країні.

У 1978 році на автомобільному заводі Roman працювало близько 28 тис.працівників. Проблема полягала в тому, що їм не було не для кого виробляти. Ще серйознішою проблемою був президент цієї республіки Ніколае Чаушеску. Прийшовши до влади, він почав наголошувати на незалежності країни. У нього навіть вистачило сміливості просити СРСР повернути Молдову Румунії.

У 1968 році війська Варшавського договору окупували Чехословаччину. На відміну від решти країн Варшавського договору, Чаушеску відмовився від участі Румунії в заході і навіть публічно засудив його. Під час ідеологічної суперечки між СРСР і Китаєм Чаушеску заявив, що хоче підтримувати дружні відносини з Китаєм.

Дружні відносини з Китаєм будувалися на багатьох рівнях, одним з яких була автомобільна промисловість. Чаушеску знав, що завод Roman виробляє тільки вантажівки, проте доручив своїм конструкторам виготовити модель зчленованого автобуса для Китаю. При цьому він додав: “щоб це не коштувало дорого”. В результаті і було створено цього монстра, якого заводчани поміж собою називали “Динозавром”. Однак його офіційна назва була Dongfeng-Roman.

Румуни доставили в Китай десятки таких автобусів, і вони навіть були дуже добре прийняті публікою. У Китаї їх офіційно представили під брендом Hengtong, можливо, під моделлю CQ680. Однак через величезні витрати на експорт автобусів в далеку країну від співпраці дуже швидко відмовилися. На сьогодні інформації про цю машину не так багато. Очевидно, автобус випускали в двох кольорах: бежевому і синьому. І він справді мав дуже нестандартний вигляд.