Найпрактичніший Запорожець: мінівен, який не пішов у виробництво
На початку 1960-х років Запорізький автомобільний завод став одним із перших автовиробників, кому вдалося створити мінівен — свого часу доволі прогресивний тип транспортного засобу. На той час на заводі склали його єдиний екземпляр.
Модель була цікава тим, що базувалася на серійному Запорожці і успадкувала від нього всі основні вузли. Мінівен отримав незалежну підвіску задніх коліс і барабанну гальмівну систему. У рух єдиний мінівен ЗАЗ приводив встановлений ззаду чотирициліндровий мотор із повітряним охолодженням, що видавав загалом 27 к.с.
Кузов такого автомобіля виявився повністю унікальним і зібраним з нуля. Його основна особливість — розсувні двостулкові двері збоку. Через них у салон потрапляли пасажири. Всередині — два ряди сидінь, розташованих одне навпроти одного. За необхідності перевезення габаритного вантажу такий автомобіль легко перетворювався на вантажний фургон. Для цього достатньо було скласти крісла. У підсумку, крім водія, такий мінівен від ЗАЗ міг транспортувати ще й вантаж вагою до 350 кг.
Вага самого автомобіля був невеликою — лише 700 кг. Водночас його не можна було назвати жвавим. Максимальна швидкість становила 70 км/год, а витрата палива — 7,5 літра на 100 кілометрів.
Якби такий мінівен отримав статус серійного, він точно став би популярним у водіїв свого часу. Причина, з якої проект унікального Запорожця-мінівена закинули, банальна — брак коштів. Доля єдиного зібраного автомобіля невідома.