Найменший автомобіль марки SEAT відзначає 40-річний ювілей. У квітні 1983 року з’явилися перші машини Marbella. Спочатку так називали богате виконання SEAT Panda – моделі, що збиралася з 1980 року за ліцензією Fiat на іспанському заводі Landablen у місті Памплона.
Після припинення партнерства SEAT та Fiat у 1983 році машина зазнала рестайлінгу, а її виробництво перенесли на завод Zona Franca у Барселоні.
У 1986 році відбулося більш істотне оновлення зовнішності – інші решітка радіатора зі збільшеними фарами, великі задні ліхтарі і більш похила кришка багажника. З цього моменту модель отримала власне ім’я – Marbella. Автомобіль протримався на виробництві 12 років і розійшовся «тиражем» 596 170 екземплярів.
Що ж до механічної частини, то на SEAT Marbella встановлювалися силові агрегати від Panda. В основному це був 4-циліндровий двигун робочим об’ємом 903 см куб. та потужністю 40 к. с. Надалі він отримав електронне упорскування палива. Пропонувався і двоциліндровий агрегат на 843 см куб. у 34 к. с., який не можна було замовити із 5-ступеневою КП. Максимальна швидкість становила 131 та 125 км/год відповідно.
SEAT Marbella продавався у численних комплектаціях, у тому числі й у спеціальних, включаючи Black, Red, Yellow, Blue та Jeans. У 1986 році розпочався випуск комерційної моделі – SEAT Terra, яка відрізнялася високою кузовною надбудовою позаду двомісної кабіни.
Цікаво, що попередник Marbella – іспанська Panda чудово показала себе і в автоспорті. У 1980 році SEAT створює спеціальну ралійну серію Сopa Panda, яка принесла перший чемпіонський титул відомому в подальшому гонщику Карлосу Сайнсу. А сталося це в сезоні 1982 року, причому Карлос виступав на подарованій йому компанією SEAT «зарядженій» Panda 45 Grupo 2. Така ось славна історія успіху!