Цього дня 12 вересня, рівно 55 років тому, на Паризькому автосалоні дебютував флагман марки Peugeot – модель 504. І незабаром вона здобула престижний титул «Європейський автомобіль 1968 року». Авторитетне міжнародне журі високо оцінило свіжий дизайн моделі та якість шасі. Відзначило воно і такі особливості як потужний двигун, плавність ходу та гарну оглядовість.
Слід сказати, що у 1960 – 1975 гг. фірма Peugeot тісно співпрацювала з відомою дизайнерською компанією Pininfarina та апогеєм цього «щасливого шлюбу» якраз і стала модель 504. Кузов типу седан для неї розробив дизайнер цієї компанії Альдо Бровароне, а купе та кабріолет Франко Мартіненго. А ось універсал та пікап фірма Peugeot створила власними силами.
Що стосується механічної частини автомобіля, то він був задньопривідним. Цікаво, що двигун, розташований у носовій частині поздовжньо, було нахилено уперед, щоб знизити лінію капота. Спочатку двигун мав робочий об’єм 1,8 л і розвивав 82 к. с., а у варіанті з механічним упорскуванням – 96 к. с. Коробка була 4-ступенева механічна або 3-ступенева автоматична.
У 1970 році з’явився новий, дволітровий двигун потужністю 93 к. с. (з уприскуванням – 103 к. с.). Цього ж року дебютував і 2,1-літровий дизель у 64 к. с. А 1974-го на купе та кабріолеті почали встановлювати 2,7-літровий агрегат V6 у 136 к. с., розроблений спільно з Renault та Volvo. З таким двигуном машина розганялася до 186 км/год.
Спереду гальма були дискові, ззаду – дискові чи барабанні. Важливо, що на передній панелі був індикатор, що попереджає про зношування гальмівних колодок.
У вересні 1979 був представлений пікап Peugeot 504 вантажопідйомність 1100 кг. Він мав довшу колісну базу та посилену підвіску з листовими задніми ресорами. А потім отримав і 5-ступеневу коробку передач. Пікап міг оснащуватися бензиновим двигуном 1,6 л (62 к. с.) або дволітровим дизелем (49 к. с.).
Цікаво, що один із пікапів Peugeot 504 було переобладнано у так званий «папа мобіль», який призначався для урочистих виїздів Папи Римського.
Модель 504 відрізнялася підвищеною міцністю, надійністю та великим ходом підвіски. Це робило її привабливою для роботи в дорожніх умовах країн третього світу. Невипадково авторитетна газета Los Angeles Times назвала машину «робочою конячкою Африки».
Останній екземпляр автомобіля європейського виробництва зійшов з конвеєра 1983 року, а пікапи продовжували випускати ще 10 років. Загалом у Європі було вироблено понад 3 млн. легкових автомобілів Peugeot 504. Крім того, в Кенії до 2004 року було виготовлено 27 тис. машин, а в Нігерії до 2008 року з готових машинокомплектів зібрали 425 тис. автомобілів. Таким чином, автомобілі моделі 504 вироблялися загалом 38 років.