X

Робочій конячці Африки виповнилося 55 років

Цього дня 12 вересня, рівно 55 років тому, на Паризькому автосалоні дебютував флагман марки Peugeot – модель 504. І незабаром вона здобула престижний титул «Європейський автомобіль 1968 року». Авторитетне міжнародне журі високо оцінило свіжий дизайн моделі та якість шасі. Відзначило воно і такі особливості як потужний двигун, плавність ходу та гарну оглядовість.

Слід сказати, що у 1960 – 1975 гг. фірма Peugeot тісно співпрацювала з відомою дизайнерською компанією Pininfarina та апогеєм цього «щасливого шлюбу» якраз і стала модель 504. Кузов типу седан для неї розробив дизайнер цієї компанії Альдо Бровароне, а купе та кабріолет Франко Мартіненго. А ось універсал та пікап фірма Peugeot створила власними силами.

На Паризькому автосалоні 1968 року

Що стосується механічної частини автомобіля, то він був задньопривідним. Цікаво, що двигун, розташований у носовій частині поздовжньо, було нахилено уперед, щоб знизити лінію капота. Спочатку двигун мав робочий об’єм 1,8 л і розвивав 82 к. с., а у варіанті з механічним упорскуванням – 96 к. с. Коробка була 4-ступенева механічна або 3-ступенева автоматична.

У 1970 році з’явився новий, дволітровий двигун потужністю 93 к. с. (з уприскуванням – 103 к. с.). Цього ж року дебютував і 2,1-літровий дизель у 64 к. с. А 1974-го на купе та кабріолеті почали встановлювати 2,7-літровий агрегат V6 у 136 к. с., розроблений спільно з Renault та Volvo. З таким двигуном машина розганялася до 186 км/год.

Спереду гальма були дискові, ззаду – дискові чи барабанні. Важливо, що на передній панелі був індикатор, що попереджає про зношування гальмівних колодок.

У вересні 1979 був представлений пікап Peugeot 504 вантажопідйомність 1100 кг. Він мав довшу колісну базу та посилену підвіску з листовими задніми ресорами. А потім отримав і 5-ступеневу коробку передач. Пікап міг оснащуватися бензиновим двигуном 1,6 л (62 к. с.) або дволітровим дизелем (49 к. с.).

Цікаво, що один із пікапів Peugeot 504 було переобладнано у так званий «папа мобіль», який призначався для урочистих виїздів Папи Римського.

Peugeot 504 на дорогах Єгипту, 2008 р. Фото Леоніда Гоголєва

Модель 504 відрізнялася підвищеною міцністю, надійністю та великим ходом підвіски. Це робило її привабливою для роботи в дорожніх умовах країн третього світу. Невипадково авторитетна газета Los Angeles Times назвала машину «робочою конячкою Африки».

Останній екземпляр автомобіля європейського виробництва зійшов з конвеєра 1983 року, а пікапи продовжували випускати ще 10 років. Загалом у Європі було вироблено понад 3 млн. легкових автомобілів Peugeot 504. Крім того, в Кенії до 2004 року було виготовлено 27 тис. машин, а в Нігерії до 2008 року з готових машинокомплектів зібрали 425 тис. автомобілів. Таким чином, автомобілі моделі 504 вироблялися загалом 38 років.

Peugeot 504 на українскьих номерах. На вулицях Києва, 1998 р. Фото Леоніда Гоголєва