X

Чому не пішли автомобілі імені Форда-молодшого

26 августа 1957 года состоялся дебют автомобилей новой американской марки – Edsel, названной в честь сына Генри Форда

Цього дня 64 роки тому були представлені публіці автомобілі свіжої марки — Edsel, які зайняли в табелі про ранги місце між продукцією відділень Ford і Lincoln. Сімейство автомобілів Edsel отримало свою назву в пам’ять про сина Генрі Форда — Едселя, який рано пішов з життя.

І варто сказати, що компанія Ford доклала чимало зусиль, щоб просунути цю новинку. Грошей на рекламу не шкодували. Так, в жовтні 1957 року була проведена грандіозна телевізійна презентація машин Edsеl за участі знаменитого співака Френка Сінатри (див.відео в кінці статті).

Стенд Edsel на Детройському автосалоні 1958 року

Споживачам пропонували чотири основні моделі. Дві з них — Ranger і Pacer були створені з використанням кузовів від сімейства Ford і оснащувалися двигунами V8 робочим об’ємом 5916 см куб. А дві інші — Corsair і Citation, більш престижні і потужні, базувалися на сімействі Mercury і мали “вісімку” в 6719 см куб., потужністю 225 – 345 к.с. Максимальна швидкість у них становила 180 – 190 км/год. Випускалися також машини типу Station Wagon на базі універсалів Ford, розраховані на 6 або 9 пасажирів.

Edsel Ranger (1958 р.)

На жаль, рівень продажу цих нових моделей не виправдав очікувань. Однією з причин зазвичай називають незрозумілий споживачами дизайн машини. Його розробляв Рой Браун — головний стиліст студії George Walker.

Edsel Pacer (1958 р.)

Незвичайною особливістю екстер’єру була вертикальна решітка радіатора, якій скептики дали за її форму прізвисько “кінський хомут”. Доволі незвичною була і задня частина кузова.

Універсал Edsel Roundup

Справа, однак, не тільки і не в так у дизайні. Біда в тому, що машина перебувала в розробці занадто довго, і до моменту її виходу на ринок США ситуація там змінилася. Якщо в 1954 році частка автомобілів середнього класу становила 40%, то за 1956 – 58 рр. вона впала до 25%. Святе місце порожнім не буває і утворену нішу заповнили “американці” компактного класу — Rambler та інші, а також відповідні імпортні моделі, частка яких на ринку США зросла з 1956 до 1958 року ні багато ні мало – в чотири рази!

Edsel Ranger (1959 р.)

Причинами неуспіху автомобілів Edsel були також відсутність свого заводу і своєї дилерської мережі. А підприємства-виробники автомобілів Ford і Mercury були не надто раді “чужинцям”, нав’язаним зверху. Тільки зайві клопоти!

Edsel Citation (1960 р.)

У підсумку всього цього випуск автомобілів Edsel неухильно падав. У 1958 році із запланованих двохсот тисяч машин виготовили тільки 63 110 од., а в 1959 році і того менше – 44 891 од. і після того як у вересні – жовтні склали 2816 машин 1960-го модельного року, вже позбавлених вертикальної решітки радіатора, виробництво моделей Edsel зупинилося назавжди.

Але автомобілі марки Edsel не забуті — вони назавжди увійшли в історію автомобілебудування США. Сьогодні машини цієї марки — прикраса найпрестижніших колекцій, і є одним з найдорожчих автомобільних раритетів 50-х рр.