Піонеру чеського автомобілебудування виповнилося 145 років
Відомому автомобільному конструктору, який стояв біля витоку компанії Tatra, Гансу Ледвінкі 14 лютого виповнилося б 145 років. Свою кар’єру він розпочав у 1897 році на вагонобудівному заводі Nesselsdorfer Wagenbau Fabriks.
В 1905 він розробляє автомобіль NW Type новаторської конструкції. На ньому стояв верхньоклапанний двигун з верхнім розподільним валом і напівсферичною камерою згоряння. Двигун і коробка були об’єднані в моноблок. КП була п’ятиступеневою – передачі включалися за рахунок радіального переміщення шестерень.
Привід на задні колеса здійснювався не ланцюгом, а карданним валом. Машина пропонувалася як із чотирьох-, так і з шестициліндровим агрегатом, потужністю від 20 до 50 к. с., та розвивала швидкість 80 – 100 км/год. Загалом було виготовлено 74 одиниці.
Незабаром Ледвінка пішов із Nesselsdorfer Wagenbau-Fabriks-Gesellschaft AG, проте у 1916 році повернувся. І вже через п’ять років представив свою революційну розробку – Tatra 11.
Саме ця машина отримала хребтову раму (з карданним валом у несучій трубі) і незалежною підвіскою всіх коліс на півосях, що коливаються. Ця конструкція стала візитною карткою всіх автомобілів Tatra, яка збереглася й досі.
Ледвінка також брав участь у розробці першого у світі серійного автомобіля з аеродинамічний кузов – Tatra T77, що з’явився в 1934 році. А після Другої світової війни курирував виробництво моделі T600, перебуваючи у в’язниці. Після визволення він поїхав до Західної Німеччини. А 1992 року Верховним судом Чехії він був повністю реабілітований.