X

Першому спорткару Volvo виповнилося 70 років

Цього дня, 2 червня 1954 року в аеропорту Torslanda, що біля Гетерборга, відбулася офіційна презентація першого спортивного автомобіля марки Volvo – моделі Sport P1900. Машина отримала двомісний відкритий кузов, виготовлений із скловолокна американською компанією Glasspar.

Виявляється, один із засновників Volvo – доктор медичних наук Ассар Габріельссон на початку 50-х років відвідав США, де й домовився з каліфорнійським виробником передових на той час склопластикових кузовів для гоночних авто та човнів.

Volvo Sport P1900 Prototype

Новий автомобіль отримав оригінальний дизайн – з решіткою радіатора, що нагадувала сопло турбіни. В основі лежало шасі серійної моделі PV444 з укороченою на 20 см колісною базою. Під капотом встановили 1,4-літровий мотор із двома карбюраторами, в 70 к. с., який працював у парі з 3-ступеневою механічною коробкою передач. Досить легкий автомобіль міг розвивати швидкість до 155 км/год.

Прототип Volvo Sport P1900

Перший прототип ще не мав м’якого даху, а також бічних висувних вікон. Випробування виявили ряд недоліків: шасі виявилося заслабким, а по пластиковий кузов отримав тріщини. На момент презентації було виготовлено ще два прототипи. На фірмі анонсували, що машина з’явиться на ринку у 1955 році та буде виготовлено близько 300 од. Перед цим три автомобілі вирушили в рекламний тур дилерськими центрами Швеції.

Продажі Volvo Sport P1900 стартували навесні 1956 року. Перші машини були відправлені до ПАР, Бразилії, Марокко та США. Незважаючи на те, що автомобіль спочатку призначався тільки для експорту, було вирішено просувати його на місцевому, шведському ринку. Однак попит на модель виявився надзвичайно низьким як на батьківщині, так і за кордоном. У перший рік було випущено лише 44 машини, а 1957-го і зовсім 23 од.

Доля моделі була вирішена після того, як новий виконавчий директор Volvo – Гуннар Енгеллау покатався на автомобілі протягом уїк-енду і залишився вкрай незадоволеним. У результаті Volvo Sport P1900 було знято з виробництва. Усього виготовили лише 67 або 68 машин – є інформація, що двом екземплярам надали однаковий номер шасі.

У заводському музеї, 2005 р. Фото Леоніда Гоголєва

Однак перший спорткар Volvo не став останнім. Вже за чотири роки на світ з’явилася модель P1800, вже зі сталевим кузовом. Вона стала досить успішною. За 13 років виготовили 39,4 тис. машин із кузовом купе та ще 8 тис. кабріолетів.

Читайте також:
Автомобілям Volvo подвійного призначення виповнилося 70 років