Першому п'ятидверному SUV від Ford виповнилося 32 роки
Найпершим в історії фірми Ford п’ятидверний SUV став автомобіль Explorer (з англ. “дослідник”), виробництво якого стартувало 15 лютого 1990 року. Модель прийшла на заміну Ford Bronco II. Машину почали збирати на заводах компанії в Луїсвіллі (штат Кентуккі) і в Сан-Луї (штат Міссурі).
Explorer випускався і в тридверному виконанні, яке з 1991 року пропонувалося також під маркою Mazda Navajo. Примітно, що в тому ж році вона стала першим автомобілем типу SUV, який виграв престижний щорічний приз Motor Trend Truck.
Кузов автомобілів Ford Explorer був закритого типу і розрахований на 4/5 місць. П’ятидверна модель мала колісну базу 2842 мм і загальну довжину 4681 мм. А тридверна, природно, була коротшою – 2593 мм і 4432 мм. Споряджена маса становила відповідно 1700 і 1635 кг. Різниця була навіть в об’ємі багажника – 2310 л і 1965 л.
На всіх провідниках стояла V-подібна верхньоклапанна “шістка” з безпосереднім уприскуванням палива. При робочому обсязі 3958 см куб. і ступені стиснення 9:1 вона видавала на-гора 157 к.с. Цікаво, що такий самий двигун встановлювався також на універсалах підвищеної місткості Ford Aerostar і пікапах Ford Ranger.
Стандартна коробка передач — Mazda 50D була механічною, 5-ступінчастою. Водночас четверта передача була прямою, а п’ята – прискорювальною, з передавальним числом 0,79. Міг встановлюватися і 4-ступеневий “автомат” від Ford.
Привод на передню вісь був на підключенні. Шасі мало міцну раму, посилену поперечинами. Підвіска коліс застосовувалася незалежна, задня – залежна. Гальма теж були без викрутасів: передні – дискові, ззаду – барабанні.
Автомобіль досягав швидкості 165 км/год, а витрата палива залежно від умов руху помітно коливався від 12 до 22 л на 100 км. Загалом до листопада 1994 року було випущено 1 млн 295 тис. 148 машин Ford Explorer першого покоління. Зустрічалися вони і в Україні.