Рівно 50 років тому, 5 жовтня 1972 року, на 59-му Паризькому автосалоні відбувся дебют нової моделі Mercedes-Benz в кузові W116. Цей розкішний седан став первістком люксового сімейства під позначенням «S», що можна було розшифрувати як «Special» або «Super».
Машина прийшла на зміну моделям W108/109 і отримала не тільки свіжий дизайн – горизонтальні фари і низьку решітку радіатора, але й нове шасі і більш потужні двигуни. Колісна база зросла на 115 мм, що поліпшило комфорт для задніх пасажирів, при цьому габаритна довжина збільшилася лише на 60 мм. Радіус розвороту при цьому скоротився. Автомобіль став на 55 мм ширшим і на 15 мм нижчим.
W116 задав нові стандарти не тільки по комфорту, але і в області безпеки. З’явилися більш ефективні зминаємі зони кузова, паливний бак встановили над задньою віссю, а не за нею, як раніше. А в 1978 році на машині дебютувала система ABS, що стало справжньою сенсацією на той час.
Люксовий седан спочатку пропонувався як з рядними 6-циліндровими двигунами – карбюраторним в 160 к. с. і впорсковим в 185 к. с., так і з мотором V8 – в 3,5 л, потужністю 200 к. с. Моделі позначалися 280 S/SE і 350 S відповідно. У 1973 році з’явилася 4,5-літрова «вісімка» в 225 л. с., підготовлена для моделі 450 SE і її версії зі збільшеною на 100 мм колісною базою – 450 SEL. Незабаром версії SEL стали доступні і для моделей 350 і 280. А ось дизельні машини 300 SD – з 5-циліндровим турбованим мотором в 115 к. с. пропонувалися тільки для ринків США і Канади.
У травні 1979 року світ побачила найпотужніша модифікація – 450 SEL 6.9, оснащена двигуном V8 робочим об’ємом 6834 см куб., що розвивав 286 к. с. і 550 Нм. У підсумку S-клас став одним з найшвидших седанів свого часу. Від 0 до 100 км/год машина розганялася всього за 7,4 с, а максимальна швидкість становила 225 км/год. З родзинок цієї топової моделі також відзначимо гідропневматичну підвіску з регулюванням рівня. На висоті була й ціна – 69 930 дойчемарок. Для порівняння базовий 280 S пропонувався за 28 848 марок.