9 июля 1929 года в Берлине состоялась презентация первого автомобиля знаменитой впоследствии баварской марки – BMW 3/15
У цей день, рівно 95 років тому відбулася важлива подія в історії автомобілебудування: пресі був представлений автомобіль BMW першого покоління.
У Німеччині 20-х років, зубожілої після війни, був попит на дуже малі та дуже дешеві автомобілі. Зокрема, в місті Айзенах невелика фірма Dixi з 1 січня 1928 офіційно оголосила про випуск двомісної компактної машини – ліцензійної копії популярної англійської моделі Austin 7. Німецька новинка отримала назву DA-1, тобто Dixi-Austin 1.
Компанія BMW, яка в роки Першої світової випускала авіаційні двигуни, а після неї – мотори для човнів та мотоциклів, а потім самі мотоцикли, поклала око на цю машину. І у жовтні 1928 року, закупивши контрольний пакет акцій, фактично поглинула підприємство Dixi. Щоправда, спочатку автомобілі, що там випускалися, носили марку BMW Dixi, але з середини 1929 року продукція стала називатися просто BMW.
У липні на зміну первістку цього сімейства – моделі DA-1 прийшла машина DA-2, яка почала продаватися під рекламним слоганом: “Всередині більше, ніж зовні”. А згодом її змінила модель DA-4.
Всі ці машини мали чотирициліндровий двигун робочим об’ємом 748,5 см куб. Він розвивав 15 к. с., через що все сімейство отримало назву BMW 3/15. Максимальна швидкість сягала 75 км/год, а витрата пального становила 6 л на 100 км.
Кузова були дводверні і дуже тісні. Тому у версіях не з одним, а із двома рядами сидінь виробник вказував кількість місць хитро: 3 – 4.
У 1929 – 1931 pp. було випущено 12 318 автомобілів DA-2, а 1931-32-му – 3 480 машин DA-4. Крім того, в 1930 році виготовили 150 автомобілів DA-3, які отримали також власне ім’я – Wartburg, на честь старовинного замку недалеко від Айзенаха. Вони мали кузов Sport (типу родстер) та потужніший мотор. За рахунок підвищення ступеня стиску з 5,6 до 7,0 він видавав 18 к. с. та розганяв машину до 95 км/год.
У 1932 році на зміну всім цим автомобілям прийшло сімейство автомобілів BMW 3/20. Вони мали потужніший двигун – у 20 к. с. та безліч нових технічних рішень. Це був зовсім інший автомобіль.