X

На випробувальний полігон вивели 130-річний автомобіль

Цьогоріч виповнилося 130 років, як на заводі Benz & Cie в Мангеймі почали випускати перший в історії серійний легковий автомобіль Benz Motor Velocipede («велосипед з мотором»), скорочено Benz Velo.

З нагоди ювілею Benz Velo вивели на випробувальний трек заводу Mercedes-Benz у Зіндельфінгені. Автомобіль був підготовлений до подорожі командою Mercedes-Benz Classic із Фелльбаху. Раніше цей унікальний екземпляр демонструвався у музеї Mercedes-Benz у Штутгарті. Протягом 2024 року Benz Velo можна буде побачити на низці урочистих заходів, присвячених такій знаменній даті.

Машина спорядженою масою 280 кг, завдовжки 2,25 м, завширшки та заввишки по 1,25 м рухається за допомогою 1,5-сильного двигуна. Вона може розвивати 20 км/год, долати підйоми крутістю 10% (гарною дорогою) та “витрачає близько 1 кг бензину на годину”. Ціна автомобіля на той час складала 2000 марок. Такі цікаві технічні характеристики наводить рекламний буклет тих часів.

У 1896 році розпочався випуск удосконаленої моделі – Benz Comfortable. Вона отримала довший кузов, 3-ту передачу (за доплату), покращену оббивку сидінь, дитяче крісло, повернене назад, а також заводну рукоятку. На замовлення також пропонувалися пневматичні шини.

Горизонтально розташований одноциліндровий двигун з вертикальним маховиком постійно вдосконалювали – до 1902 року його потужність досягла 4,5 к. с. Всього з 1894 до 1902 року було випущено близько 1200 автомобілів Benz цього сімейства.

Потрібно відзначити, що модель Velo активно постачалася й на експорт. Так, у Франції машину продавали під назвою Éclair («Блискавка»). А компанія Arnold з Великобританії навіть освоїла її ліцензійний випуск – у результаті Arnold Motor Carriage став одним із перших автомобілів британського виробництва.