Маловідомий позашляховик Skoda: 8 місць і база від Octavia
Не кожен автолюбитель знає, що Yeti насправді не був першою позашляховою моделлю Skoda. Задовго до появи цього автомобіля на агрегатах чеської марки випускали позашляховик, який вміщав більше пасажирів, ніж сьогоднішній семимісний Kodiaq!
Історія цього автомобіля почалася в 1966 році. Тоді в новозеландському містечку Отає стартувало виробництво моделі, що увійшла в “аннали” під назвою Trekka. Ви ніколи не чули про цю машину? Що ж, саме час це виправити!
Взагалі слід сказати, що і до Трекки у Шкоди був позашляховик, складений на базі моделі 1101, однак він призначався виключно для чеської армії. В цьому ж разі йдеться про перший цивільний всюдихід, який складали в Новій Зеландії для місцевого ринку. Тут його виробляла невелика фірма Motor Lines.
На початку другої половини XX століття в цій маленькій острівній країні виникла величезна потреба у дешевих фермерських авто, але от у чому проблема – завозити готові автомобілі було дорого через високі мита та податки. Тоді Motor Lines вирішила скористатися законодавчою лазівкою, яка передбачала нульовий податок на так звані сільськогосподарські авто місцевого виробництва. У підсумку, було досягнуто певної домовленості зі Skoda – до того моменту у неї були непогані позиції на новозеландському ринку.
Задум був таким: чехи повністю розробляють автомобіль і доставляють для нього двигун, шасі та інші технічні комплектуючі (в розібраному вигляді). А вже тут, у Новій Зеландії, позашляховик складають, “запаковуючи” в кузов місцевого виробництва.
Skoda взялася за справу, і в 1965-1966 рр. вже були готові перші прототипи (у тому ж 1966-му розпочалось серійне виробництво). В основу новенького Trekka лягло шасі моделі Octavia, але не стокове, а з деякими доробками, наприклад, колісна база була вкорочена 2389 мм до 2165 мм. При цьому якщо зазирнути під машину, там можна було знайти знакові атрибути для Шкод тих років: хребетну трубчасту раму із захованим у ній карданним валом і незалежну підвіску всіх коліс.
Під капотом Trekka прописався поздовжньо встановлений чотирициліндровий двигун об’ємом 1,2 літра, який видавав 47 к.с. потужності і 87 Нм крутильного моменту. Синхронізували мотор зі 4-ступінчастою МКПП. Максимально машина могла розвинути швидкість у 110 км/год, при цьому на 100 км шляху вона споживала 11 л палива. Кліренс моделі становив 190 мм, як у багатьох сучасних кросоверів.
Основною ж відмінністю Trekka сьогоднішніх позашляховиків була величезна варіація кузовів. Модель можна було замовити у вигляді тридверного пікапа у виконанні від 2 до 8 місць, з жорстким або м’яким дахом, в модифікації універсала і навіть пляжної версії. І всі ці комбінації передбачалися на автомобілі завдовжки лише 3590 мм і завширшки 1600 мм!
Випускали Trekka до 1972 року. Як зазначалося на початку статті, загалом було випущено і продано близько 3000 екземплярів моделі. Мізер за мірками Європи, але для маленької Нової Зеландії це був хороший показник! Щоправда, з цього числа кілька сотень екземплярів було продано в Австралію, плюс близько десятка авто дісталися Індонезії.
Пішла машина в історію гідно – вона була аж надто проста, а апетити споживачів росли і вони хотіли чогось кращого. Однак більше у Новій Зеландії не було машин власного виробництва. Trekka донині є першим і останнім автомобілем, який виробляли в цій країні.