«Леополіс Гран Прі» – свято ретро і гарного настрою
Із 2011 року завдяки ентузіастам львівського клубу «ЗАЗ Козак» у Львові проводиться унікальний фестиваль ретро «Леополіс Гран Прі», який об’єднав не лише виставку старовинної техніки, а й змагання на трасі знаменитого «Львівського трикутника», де в 1930-1932 роках відбувалися кільцеві автоперегони.
Фестиваль «Леополіс Гран Прі» чекає на гостей
Цього року фестиваль «Леополіс Гран Прі» відбувся у Центральному парку культури. Він зібрав близько 200 екіпажів не тільки з України, а й з-за кордону. На своїх антикварних машинах до Львова приїхали шанувальники ретро з Польщі, Угорщини, країн Балтії і навіть з Італії.
Три дні усі охочі могли відвідувати виставку екзотичної автомототехніки, поспілкуватися з реставраторами і колекціонерами, а також взяти участь у конкурсах. Паралельно з цим у суботу на «Львівському трикутнику» відбулися змагання на ретро-машинах. На дистанції трохи більше за 3 км учасники перегонів демонстрували майстерність керування авто. Варто зазначити, що на відміну від інших автоспортивних змагань, на ретро-ралі головним критерієм є не час проходження маршруту, а чітке дотримання швидкісних обмежень.
Яскравим закінчення суботнього вечора для учасників «Леополіс Гран Прі» та гостей свята став виступ відомих музичних гуртів «ТНМК» та «Пікардійська терція».
У неділю виставка ретротехніки продовжила свою роботу. Тут також проходив «Конкурс елегантності» на найбільш стильний костюм екіпажу, а також інші цікаві активності.
Історія «Леополіс Гран Прі»
Перші кільцеві перегони вулицями Львова стартували 8 вересня 1930 року. Через характерну форму траси вони дістали назву «Львівський трикутник». Траса пролягала вулицями Вітовського, площею І.Франка, Стрийською та Гвардійською. Траса без змін збереглася до наших днів. Порівняно з європейськими змаганнями того часу «Львівський трикутник» мав низку цікавих особливостей, які потребували від гонщиків максимальної уваги та граничної концентрації. Йдеться про наявність на значній частині маршруту (близько 800 м) трамвайної колії, слизької бруківки та значних перепадів висот. Змагання організовано на зразок кільцевих перегонів в Монте-Карло – Гран-Прі Монако, що стартували у 1929 році, лише за рік до львівських. Уже в червні 1931 року кільцеві перегони у Львові здобули міжнародне визнання, а з 1932 року дістали назву та статус Гран Прі. Цікаво, що це єдині змагання такого рівня, названі не на честь країни, а на честь міста. У Гран Прі Львова брали участь чимало легендарних гонщиків, зокрема німці Ганс Штук і Рудольф Караччіола, французи П’єр Вейрон і Аннетт Троянд-Ітье, італійці Ренато Балєстреро і Вікторія Орсіні, австрійці Максиміліан Хардегг і Ганс Чайкофф, чехи Бруно Сойка і Ян Кубічек. У зв’язку з економічною кризою і подіями в політичній сфері в 1934 році перегони скасували. Усі спроби відновити їх пізніше не мали результату, оскільки Європа наближалася до війни. Після її закінчення про Гран Прі Львова вирішили не згадувати – нова влада болісно ставилася до всього доброго, що мало місце в історії «дорадянського» періоду.
Дякуємо ТОВ «Пежо Сітроен Україна» за допомогу в організації поїздки