Land Rover Defender: ексклюзив в очікуванні 2018 року
Минув рівно рік, як заводський конвеєр залишив останній позашляховик Land Rover Defender – машина зійшла з конвеєра підприємства в Соліхаллі 29 січня 2016 року. Родоначальниками моделі стали утилітарні джипи Land Rover Series 1, Series 2 Series 3. Загалом із 1948 року складено понад два мільйони машини – 2016933 од.
Однією з причин, через яку Defender зняли з виробництва, є жорсткість стандартів безпеки для транспортних засобів, зокрема щодо захисту пішоходів при наїзді. За неофіційними даними, у 2018 році має з’явитися абсолютно новий і безпечніший Defender.
За понад півстолітню історію у знаменитого британського позашляховика було чимало цікавих побратимів, майже невідомих звичайному споживачеві. Почнемо з найбільш незвичайного – безкапотний Land Rover Forward Control. Ця машина з кабіною над двигуном вперше з’явилася в 1962 році. Машину використовували переважно як пожежний автомобіль. До 1966 року склали загалом 3190 автомобілів.
Із 1966 до 1972 рр. вироблявся безкапотник другого покоління, з більш кутастим у дизайні кузовом. Він вже комплектувався не тільки 4-циліндровим бензиновим, а й дизельним двигуном; крім того пропонувалася і бензинова «шістка». Таких машин складено 2305 штук.
З 1972 по 1978 рр. випускався Land Rover Forward Control третьої генерації, під індексом 101FC. Ця машина з укороченою з 2794 до 2565 мм колісною базою призначалася переважно для військових – як тягача для легкої гармати L118. Вантажопідйомність становила 1000 кг. Її комплектували вже 3,5-літровим бензиновим V8 потужністю 130 к.с. Загалом було складено 2670 автомобілів.
Саме на базі Land Rover 101FC було складено автомобіль-кіногерой Сity CAB для фантастичного бойовика «Суддя Дредд» (1995), в якому головну роль зіграв Сільвестр Сталлоне. Для блокбастера було виготовлено три десятки машин Сity CAB різних кольорів, проте найпопулярнішими стали жовто-чорні «кеби».
Але повернемося знову до армійського Land Rover. У 1968 році спеціально для військово-морських сил було виготовлено Land Rover Lightweight. Ця машина менших габаритів, ніж базовий позашляховик Series 2, але і значно легша. В результаті її можна було транспортувати вертольотами Westland Wessex.
Машина мала укорочену колісну базу (2235 мм) і звужений на 100 мм кузов. У 1972 році модель оновили і технічно уніфікували з базовим джипом Series 3. У виробництві Land Rover Lightweight протримався до 1984 року.
Практично невідомий для європейців Land Rover Game Viewer. Так називалися машини, які використовували як екскурсійні автобуси переважно в національних парках країн Африки. Відкриті автомобілі мали по три-чотири ряди сидінь, розташованих у шаховому порядку, і могли перевозити до 9 пасажирів.
Під завісу розповімо про австралійські Land Rover, названі «Варан». На початку 80-х рр. військові Зеленого континенту замовили велику партію спеціальних машин із колісною формулою 4х4 і 6х6. Автомобілі оснащувалися 4-циліндровим 3,9-літровим турбодизелем Isuzu 4BD1: двовісні моделі – атмосферним, а тривісні – турбованим.
У другій половині 90-х з’явилося друге покоління позашляховиків «Варан». Найефектнішим з них став Land Rover LRPV (Long Range Patrol Vehicle) – тривісна (6х6) махина завдовжки 6,14 м. В таких автомобілях часто перевозили мотоцикли і квадроцикли. За весь час було складено близько 4200 «Варанів» всіх типів.