X

Яким був “Запорожець” по-німецьки: лімузин, універсал та кабріолет

Цього дня, 7 листопада 1957 року, на заводі Zwickaurer Automobile Werke в м. Цвіккау була випущена перша партія компактних автомобілів Trabant. Машини вироблялися понад три десятиліття та стали символом моторизації колишньої НДР. 22 листопада 1973 року було зібрано мільйонний екземпляр, а 21 травня 1990-го – тримільйонний (!). Автомобіль став одним із рекордсменів-довгожителів у світі.

Історія цієї машини сходить ще до березня 1951 року, коли в НДР почалися роботи над автомобільним кузовом з пластмаси. В результаті було створено спеціальний синтетичний матеріал з високою міцністю — Duroplast.

Передвісник Trabant — модель P70

Дослідні зразки машини пройшли всебічні випробування не тільки в Німеччині, а й у Китаї, інших країнах Азії і в Латинській Америці. І в 1955 році на підприємстві в місті Цвіккау розпочалося серійне виробництво мікролітражки P70. Загалом у 1955-1959 рр. було випущено 25 тис. таких машин.

P50 Trabant

Подальшим розвитком цієї конструкції і став більш досконалий автомобіль — P50 Trabant (з нім. «супутник»). У 1958 році машина пішла в серійне виробництво, в наступному було вироблено 20 тис., а в 1968-му — вже 80 тис.

На передньопривідній машині стояв двотактний двоциліндровий двигун повітряного охолодження — подібний до того, що стояв на довоєнній моделі DKW. Спочатку його робочий об’єм становив 500 см куб., а потужність 18 к.с. Коробка передач була 4-ступінчаста. Невелика машина — завдовжки 3375 мм важила лише 620 кг. Максимальна швидкість становила 90 км/год.

У 1962 році з’являється модель P60 із двигуном у 600 см куб потужністю 20 к.с., а в 1964-му на Лейпцизькому ярмарку була представлена машина Trabant 601, яка отримала оновлений кузов. Нарешті, в 1969 році побачила світ модель 601S – із мотором, потужність якого зросла до 26 к.с.

Trabant P601

Стандартним кузовом автомобілів Trabant був 2-дверний седан, за німецькою термінологією «лімузин» (Limousine). Випускали також вантажопасажирську версію з кузовом — 3-дверний універсал. А спеціалізована фірма VEB Karosseria Werke з Дрездена виготовляла дво- або чотиримісні кабріолети.

Tramp 601

У середині 70-х рр. з’явився цікавий патрульний автомобіль Tramp 601. Він призначався для прикордонних частин і військової поліції. У машини був спрощений, відкритий кузов із широкими вирізами замість дверей і знімним тентом. На передніх сидіннях розміщувався екіпаж з двох осіб, а на місці задніх встановлювали радіостанцію і відсік для зброї та амуніції.

Після возз’єднання Східної та Західної Німеччини в 1989 році завод Zwickaurer Automobile Werke незабаром припинив випуск автомобілів Trabant. Він став власністю компанії Volkswagen.

Читайте також:
Первому украинскому легковому автомобилю исполнилось 60 лет