X

Як за 8,5 млрд продали суперпозашляховик

Рівно 40 років тому, 22 березня 1983 року військове відомство США видало компанії AM General гігантське замовлення на постачання армійських автомобілів класу 1,25 т. Контракт на суму 1,2 млрд. доларів передбачав провести протягом п’яти років 55 тис. таких машин.

Автомобіль отримав стандартний армійський індекс М988, а неформально його часто називали Hummer, що було спрощеною версією важковимовного офіційного заводського позначення – HMMWV. Випуск машин стартував 2 січня 1985 року на заводі у місті Мішеуокі (штат Індіана). До кінця року було зібрано вже 11455 од.

А коли найперший Hummer з’явився в Києві? Наприкінці 1995 року машину захисного піщаного кольору виставили у столичному «Будинку меблів». Причому стояла вона там не просто так – як то кажуть, не для меблів. Справа в тому, що на території цього торгового центру орендувала майданчик автосалон Inta, який торгував різноманітними автомобілями, аж до розкішного лімузину Lincoln Town Car.

Ось до цієї компанії і потрапив екзотичний всюдихід-пікап Hummer. Гривні на той час ще не було, і машину пропонували за кругленьку суму 8,5 млрд. знецінених інфляцією українських «карбованців». За тодішнім курсом це становило близько 50 тис. доларів. І машину незабаром було продано.

Нагадаємо, що автомобіль був досить оригінальним за конструкцією. По-перше, він мав надзвичайно високий кліренс, майже як у танка – 406 мм. А по-друге, планування салону було незвичайним: сидіння водія та пасажирів були розтикані по кутах кузова. А в центрі був великий майданчик – для вантажів: або для нош з пораненими, або для монтажу різного озброєння.

В даному випадку це був Hummer типу пікап, у цивільній версії, тобто з комфортабельнішими сидіннями та кращим оснащенням. Такі машини почали випускатися 1992 року, причому вже під офіційною маркою Hummer. Двигун V8 від Detroit Diesel (6,2 л) розвивав 131 к. с. та розганяв машину до 105 км/год. Коробка передач була автоматичною.

На вулицях Києва, 1997 р.

А в 1997 році на вулицях Києва з’явився ще один Hummer, але вже з іншим кузовом – універсал. А в наступному десятилітті такі машини перестали бути у нас особливою рідкістю. Втім, великого поширення вони в Україні так і не набули. Для нормальної експлуатації в міських умовах ці автомобілі були громіздкі і тісні, з недостатньою оглядовістю. Між іншим, фірма-виробник це незабаром зрозуміла і стала випускати для звичайних споживачів більш комфортабельні та компактні версії моделі Hummer H2 і H3.

В центрі Києва, 2001 р.

А цей Hummer приїхав на “Столичне Автошоу 2008” у Києві.