X

Як японські автомобілі отримали передній привід

29 жовтня 1965 року на 12-му Токійському мотор-шоу був представлений новий Subaru 1000. Ця модель була одним з перших японських передньопривідних автомобілів. І не менш важливо, що вона стала першою машиною фірми, де використовували унікальний двигун типу Boxer, який згодом став таким популярним на моделях Subaru.

Новинка пішла у продаж із 4-дверним кузовом седан (модель А522) з травня 1966 року. Двохдверний седан (А512) був представлений пізніше – 15 лютого наступного року. А у вересні з’явився й універсал.

Автомобіль був дуже компактним: завдовжки 3930 мм, завширшки1480 мм та заввишки 1390 мм. Та й важив він у спорядженому стані зовсім небагато: 670 – 690 кг, залежно від модифікації.

Новаторський опозитний двигун, встановлений на автомобілі Subaru 1000, мав рідинне охолодження рідини і був верхньоклапанним, з нижнім розподільним валом та штовхачами.

Вивчивши автомобілі фірм Porsche, Renault та DKW, а також американський Chevrolet Corvair, японські інженери дійшли висновку, що такий мотор найкраще застосувати у парі з переднім приводом. Головною проблемою для фахівців Subaru виявилася зайва вібрація від універсальних шарнірів. Однак у співпраці з виробником підшипників – фірми Toyo Bearing – проблему було вирішено.

Робочий об’єм 4-циліндрового двигуна EA52E був невеликий – лише 977,5 см куб. Проте він розвивав дуже високу на той час потужність 55 к. с., що дозволяло досягати швидкості 135 км/год. Коробка передач була 4-ступеневою.

Цікаво, що підвіска теж була оригінальною – гібридною: торсіонні стрижні тут працювали у парі з гвинтовими пружинами.

У 1967 році на автосалоні в Токіо була показана й потужніша версія машини – Subaru 1000SS. За рахунок двох карбюраторів та ступеня стиснення, підвищеного до 10:1, він розвивав 67 к. с. і досягав швидкості 150 км/год. Передні гальма цієї машини були вже дисковими.

Потрібно сказати, що автомобілі Subaru 1000 успішно продавалися за кордоном. У США та інших ринках вони мали назву Subaru FF-1 Star («Зірка») і це було невипадково: адже словом «subaru» японці називали одне з найкрасивіших сузір’їв – Плеяд.

До кінця 1969 року було виготовлено понад 4 тис. автомобілів Subaru 1000. І незабаром їм на зміну прийшла досконаліша модель – Subaru 1100.

Читайте також:
Який японський автомобіль став найпопулярнішим