Темою чергового засідання відомого Історичного Автоклубу, яке нещодавно відбулося у Києві, був автомобільний парк України у 20-ті – 30-ті роки.
У період після закінчення громадянської війни цей парк був досить жалюгідним видовищем. На початку 1929 року в Україні налічувалося лише 4,5 тис. автомобілів усіх типів, причому, згідно зі статистикою, лише 55% із них були на ходу.
Підтримувати в робочому стані цю здебільшого сильно зношену техніку доводилося ціною неймовірних зусиль. Так, ветеран автомобілізму в Україні Олександр Лазаренко їздив невеликою машиною довоєнного ще розливу. Колись вона була маркою Wanderer, але нею поміняли і мотор, і багато інших деталей.
Разом з тим для партійно-державної еліти закуповувалися в обмеженому числі нові автомобілі дорогих модних марок: Lincoln, Packard, Rolls-Royce та ін У невеликих кількостях купувалися також легкові машини для роботи при готелях – вони обслуговували заможних іноземних туристів. Крім того, для роботи в таксі надходили невеликі автомобілі Renault, а для пасажирських перевезень у великих містах – автобуси.
Першу спробу організувати в Україні власне виробництво автомобілів було зроблено у Харкові, на невеликому автоскладальному підприємстві, переобладнаному із цукрового заводу. Там у 1929 році зібрали із заокеанських деталей близько 100 автомобілів: у більшості півторатонних вантажівок типу Ford AA і десяток легкових машин Ford A. У 1931 році там виготовили також дві 4-тонні вантажівки У-4 «Україна». на базі італійської моделі Lancia Pentajota.
Однак подальшого розвитку виробництва не вийшло. Справа в тому, що вище союзне керівництво вирішило будувати у Харкові не великий автотракторний завод, як передбачали на початку, а тракторний (і за сумісництвом – танковий). Потрібно додати, що в Україні у 1929 – 1931 pp. було налагоджено також виробництво автобусів на італійському шасі Lancia. На підприємствах в Одесі та Дніпропетровську було виготовлено понад сотню таких машин.
І ще одне: 1935 року було збудовано перший український електромобіль. А загалом до середини 30-х років. автопарк України вже складався в основному з автомобілів ГАЗ, ЗІС та ЯАЗ. А бурхливий розвиток українського автопрому розпочався вже після Другої світової.