X

Як у США пройшла найнезвичайніша презентація позашляховика

Тридцять років тому, на початку січня 1992 року на Північноамериканському автосалоні в Детройті компанія Chrysler представила широко відому згодом модель Jeep Grand Cherokee. Презентація ця почалася, м’яко кажучи, незвично. Спочатку президент фірми Боб Лутц за кермом автомобіля промчав з вітерцем центральними вулицями міста.

Потім машина стрімко підійнялася гранітними сходами павільйону виставкового центру Cobo і … проломивши з тріском скляну стінку, врешті-решт зупинилася всередині. Звертаючись до журналістів, що набігли, глава компанії вигукнув: «Це була справді пекельна поїздка, адже Grand Cherokee дійсно пекельна машина”.

І справді, новинка представляла побудований, як то кажуть, з чистого аркуша автомобіль. Вона отримала свіжий, сучасний дизайн, інший, комфортабельніший інтер’єр. Водночас вона зберегла високу прохідність, а ходові якості навіть покращилися. Важливо, що Grand Cherokee став першим у світі позашляховиком, на якому встановили надувну подушку для водія як стандартне обладнання.

Первісно модель мала один із двох типів бензинових двигунів: рядну «шістку» робочим об’ємом 4,0 л і потужністю 190 к.с. (305 Нм) або 5,2-літровий V8, що розвивав 220 к.с. (386 Нм). З 1995 року на машини для Європи також ставили й турбодизелі VM Motori у 2,5 л потужністю 115 к.с. (300 Нм).

Для виробництва автомобілів Grand Cherokee концерн Chrysler спеціально побудував завод в Детройті на місці свого колишнього збирального підприємства Jefferson North Assembly Plant. У його спорудження інвестували мільярд доларів. Але гра вартувала свічок. Машина швидко завоювала популярність. Провідний американський автомобільний журнал Motor Trend присудив їй престижний титул “Truck of the Year Award 1993”. Крім того, два журнали, присвячені позашляховикам, – Four Wheeler Magazine і 4 Wheel & Off-Road Magazine відзначили її своїми щорічними призами за найкращий позашляховик.

Продажі автомобілів Jeep Grand Cherokee 1993 модельного року почалися в квітні 1992-го. Всього до 1998 року продали 1 млн 647 188 од. Цікаво, що експортні моделі для Європи виробляли на заводі в австрійському місті Грац.