В цей день, рівно 40 років тому, 2 листопада 1983 року розпочався випуск нового для США типу автомобіля — універсала підвищеної місткості Dodge Caravan і уніфікованого з ним Plymouth Voyager. На європейський ринок ці машини постачалися під брендом Chrysler.
Корпорація Chrysler розпочала розробку цих машин ще наприкінці 1977 року. Перед конструкторами було поставлено завдання зробити цю машину придатною для паркування в гаражі стандартної висоти, а також забезпечити низьку підлогу і шумоізоляцію на рівні звичайних легкових авто. А наприкінці 1978 року було ухвалено остаточне рішення зробити цей мінівен передньоприводним.
Автомобілі випускали як із короткою, так і з довгою колісною базою (з приставкою Grand в назві). Габаритна довжина становила відповідно 4468 мм і 4839 мм. У стандартній версії машина вміщала п’ять пасажирів, а у версії LE – вже сім при трирядному розміщенні. Другий ряд сидінь можна було скласти, а два сидіння в третьому ряду і зовсім демонтувати. Це давало змогу суттєво збільшити об’єм багажного відсіку. У 1984 році була запущена і вантажна версія — Mini Ram Van, розрахована на 770 кг.
Від звичного універсала машина відрізнялася наявністю широкої зсувних дверей праворуч по борту. А доступ до багажного відсіку здійснювався через підйомні задні двері.
У 1984-87 рр. основним двигуном був карбюраторний агрегат робочим об’ємом 2,2 л і потужністю 90 к.с., запозичений від легкової платформи Chrysler K. Був доступний і 2,6-літровий мотор Mitsubishi в 104 к. с. А вже з середини 1987 року на машини почали встановлювати інжекторні двигуни. Це були 2,5-літровий агрегат в 100 к.с. або ж 3,0-літрова V-подібна “шістка” Mitsubishi в 130 к.с.
У 1989 році в опційно почали пропонувати 2,5-літровий мотор з турбонаддувом, який розвивав 150 к.с. А наступного року з’явилася ще одна опція – тієї ж потужності, але це був вже атмосферний 3,3-літровий агрегат V6.
З рядними 4-циліндровими двигунами працювали в парі або 3-ступеневий автомат TorqueFlite, або 5-ступенева “механіка”. Мотори V6 комплектувалися тільки АКП, а з 1989 року з ними став доступний опційно ще й 4-ступеневий автомат Ultradrive.
У 1991 році розпочалося виробництво Dodge Caravan і Plymouth Voyager другого покоління. А загалом було п’ять генерацій машин. Випуск цих епохальних автомобілів припинився 21 серпня 2020 року. За весь час було продано понад 14,6 млн мінівенів від корпорації Chrysler, включно з експортними та ребрендинговими версіями.