X

Як Таврію продавали під маркою Lada і що з цього вийшло як Таврію продавали під маркою Lada і що з цього вийшло

Как ЗАЗ Таврия продавали в Чили под брендом Lada

Наша знаменита Таврія була в продажу не тільки в СРСР – її активно поставляли в деякі країни Європи (наприклад, Францію і Грецію) і навіть Латинську Америку. Так, легендарний хетч 1102 був за океаном! Але якщо сам автомобіль там добре знали, то із брендом ЗАЗ як таким вийшла якась помилка. Про що це ми? Зараз пояснимо.

Нещодавно спільнота Українські автомобілі в соцмережі Facebook опублікувала фото рекламного плаката Таврії В Чилі. Вгорі постера є цікава деталь – напис Lada. Так, на рекламному плакаті ЗАЗ… Ми вирішили розібратися з цією неясністю, і ось яку інформацію роздобули.

З огляду на дані чилійських автомобільних ЗМІ – це не було якоюсь помилкою: справді, Таврію у них продавали під брендом Lada. Однак продавці не приховували, що автомобіль випускав Запорізький автозавод (здебільшого Таврія була Ладою на рекламних буклетах і за документами, але зазівські лого з авто ніхто не прибирав). Зокрема, видання VeoAutos.cl так прямо і пише: “У жовтні 1990 року… Lada Chile починає поставки Tavria, моделі, виробленої українською компанією ЗАЗ під назвою 1102, і яка приїхала в нашу країну з двигуном об’ємом 1,1 л потужністю 53 к.с… Також компанія ввела на ринок під брендом Lada продукцію іншого російського заводу – ІжАвто”.

Читайте також:
Опубліковано ексклюзивне фото маловідомого ЗАЗ-966

Тобто, як бачимо, свою “вазівську” назву Таврія отримала через імпортера Lada Chile. Але все ж не зрозуміло: навіщо потрібно було змінювати бренд? Невже це було принципово? Тут очевидну відповідь дати складно. Сміємо вважати, що річ тут у маркетингу – імпортер міг побоятися, що у них, в Чилі, люди мало що знають про якийсь ЗАЗ, тоді як бренд Lada був більш-менш на слуху. Загалом, був ризик, що через це Таврію не купуватимуть.

Але чи допомогло це? Не дуже. Загалом за період з жовтня 1990 року по листопад 1991 року в Чилі було продано 1595 од. моделей. А загальний Тираж Таврії за всі роки випуску (1987-2007) становив 140 000. До речі, у самої Лади (читай АвтоВАЗу) теж не зрослося: компанія намагалася завоювати ринок у 1982-му і 1988 роках, але спроби були марні. У 1998-му продаж повністю припинився.

Читайте також:
Найстрашніша ЗАЗ Таврія на українських дорогах