X

Як надлегкий автомобіль став етапним в історії Mercedes-Benz

12 марта 1952 года была представлена прессе уникальная спортивная модель Mercedes-Benz 300SL с кузовом W194, которую назвали самым этапным автомобилем фирмы в послевоенные годы

Щойно з’явившись, машина Mercedes-Benz 300SL відразу відродила після 22-річної перерви давню славу спортивних автомобілів із трипроменевою зіркою. Дебют її відбувся на знаменитих гонках Mille Miglia («Тисяча миль») і там гонщик Карл Клінг завоював призове друге місце, поступившись лише Ferrari. Але це був лише початок.

В іншому престижному змаганні 1952 року – «24 години Ле Ман» гонщик Герман Ланг прийшов першим. Мало того, цього року і на цій же машині він став переможцем гонки Eifelrennen («Айфельреннен»). І нарешті Mercedes-Benz 300SL переміг на гонці Carrera Panamericana в Мексиці.

Mercedes-Benz 300SL на перегонах “24 години Ле Ман” 1952 р.)

Що ж являла собою ця машина? Індекс SL розшифровувався як Super Leight (з нім. «Надлегкий»). Справді, вона мала зварений алюмінієвий каркас кузова – легкий (330 кг), але міцний, який розробив головний конструктор Daimler-Benz Рудольф Уленхаут.

Ефектні бічні двері кузова, що відкривалися вгору, отримали назву «крило чайки» й були не тільки дизайнерською знахідкою. Справа в тому, що через саму конструкцію несучого каркаса кузова застосування звичайних дверей було просто неможливим.

Мала загальна вага машини (1132 кг) повинна була компенсувати порівняно невелику потужність мотора. Трилітрову рядну “шістку” запозичили у серійного седана 300S (W189) і форсували з 150 до 175 к. с. (207 Нм). Вона отримала інноваційну алюмінієву головку блоку і три двокамерні карбюратори Solex.

Цікаво, що двигун нахилили праворуч на кут 50 град., щоб розмістити його під нижчим капотом. Незалежна підвіска всіх коліс забезпечила хорошу керованість та підвищений комфорт. Максимальна швидкість машини становила 257 км/год.

 

 

Автомобіль Mercedes-Benz 300SL із кузовом W194 був виготовлений у кількості всього 10 од. А до нашого часу зберігся лише один, який не брав участь у змаганнях, а служив лише для тренувань. Ця унікальна машина була відреставрована в 2012 році і оцінена не мало не багато в 15 млн доларів.

Подальшим розвитком цієї моделі з характерними дверима “крило чайки” став серійний автомобіль Mercedes-Benz 300SL Coupe, який отримав абсолютно новий кузов W198. Він дебютував у 1954 році на Нью-Йоркському автосалоні. Цікаво, що його трилітровий мотор був уже не карбюраторним, а оснащеним системою упорскування, і його потужність зросла до 215 к. с. Максимальна швидкість машини сягала 250 км/год. Усього до 1957 року було випущено 1400 таких машин, більшість із них (80%) було продано у США.

Читайте також:
Автомобілям Mercedes-Benz SL виповнилося 70 років