Як створювалися дивовижні автомобілі Вінченцо Лянча
Автомеханік та конструктор Вінченцо Лянча разом із Клаудіо Фоголіном заснували у місті Турін автомобілебудівну фірму Societa Lancia. Перший почав займатися конструюванням, а другий – фінансовими справами.
Прототип автомобіля з’явився в 1907 році, а наступного року машина пішла в серію. Цікаво, що для позначення моделі фірма стала використовувати літери грецького алфавіту. Тому первісток отримав назву Alpha («Альфа»).
У жовтні 1922 року на автосалоні в Парижі зробив сенсацію автомобіль Lancia Lambda («Лямбда») (фото в заголовку). Тут, вперше у світі (!) замість традиційної рами був застосований несучий кузов. Він був зроблений у вигляді відкритої зверху сталевої коробки, до якої кріпилися всі агрегати та алюмінієве облицювання. Усього до 1931 року було випущено 1250 таких машин.
У 30-ті роки моделі від Lancia стали називатися по-іншому: усі їхні «імена» починалися з літери «А». Найвизначнішою з них була: Aprilia (1937 – 1949 рр.). Передок був традиційним для тих років, а ось сам кузов – підкреслено обтічний, з сильно похилим задньою стінкою, яка сильно звужувалася до корми. За це машини отримала прізвисько «Травневий жук».
Цікаво, що двері кузова відчинялися в різні боки: передні – по ходу, а задні – проти ходу. І жодної стійки між ними не було. Отже, відчинивши обидві двері, пасажири отримували надзвичайно широкий вхід до салону. І ще одне: двигун (1,3 л; 47 к. с.) був оригінальним – V-подібна “четвірка” з легкого сплаву. Машина розвивала до 130 км/год.
Ще 1911 року фірма Lancia почала випускати вантажівки, а в 20-ті рр. – і автобуси. 1931 року вона придбала ліцензію на двотактний дизель німецької фірми Junkers. Примітно, що при робочому об’ємі 3,2 л (68 к. с.) він мав лише два циліндри. Причому в кожному з них було два поршні, які рухалися в протилежному напрямку від головки. Цей мотор встановлювали на п’ятитонну вантажівку серії RO, а в 1935 році замінили на подібну, але вже трициліндровий агрегат (95 к. с.).
Після Другої світової війни фірма Lancia продовжувала випускати гаму легкових та комерційних автомобілів.
Чимало славних сторінок фірма Lancia вписала і в історію автомобільного спорту. Так, у знаменитих гонках на Гран-Прі – Targa Floria машини перемагали у 1952, 1953 та 1954-му роках.
А у відомому ралі Raid Monte Carlo автомобіль Lancia Stratos теж завойовував першість три роки поспіль – у 1974, 1975 та 1976-му роках. Тож традиції відомого гонщика Вінченцо Лянчіа тривали.