Як склалася доля позашляховика-"розвідника" зі США
У цей день, 30 листопада 1960 року відбулася презентація широко відомого згодом американського повнорозмірного позашляховика Scout (“розвідник”) — дітища компанії International Harvester. А наступного року виробництво цих машин розгорнулося на заводі фірми в місті Форд-Вейн, штат Індіана.
Автомобіль був задуманий як конкурент популярному позашляховику Jeep. Робота над ним почалася ще в 1954 році. Цікаво, що кузов машини спочатку планували виготовити з пластмаси, але потім від цієї ідеї відмовилися з фінансових міркувань.
Scout на міцному рамному шасі являв собою дводверний автомобіль і пропонувався у чотирьох версіях: зі знімним жорстким верхом, з повнорозмірним жорстким дахом, як пікап із напівкабіною і як машина з м’яким верхом. Вітрове скло було відкидним, двері — знімні, вікна — зсувні.
Базовим двигуном був Comanche 152 — 4-циліндровий агрегат робочим об’ємом 2,6 л і потужністю 93 к.с. Цікаво, що він представляв собою ні що інше як відрізану уздовж половинку V-подібного 8-циліндрового 5,2-літрового агрегата.
У трансмісії застосовувалася триступенева коробка передач Warner і 2-ступенева “роздатка” Spicer. Утім, випускався і не повноприводний варіант (4х2). Підвіска коліс була незалежна, на листових ресорах. Опційно пропонувалися: диференціал з блокуванням, коробка відбору потужності з лебідкою і версія з двома бензобаками.
Спершу планувалося виробляти по 50 автомобілів на день, але незабаром у зв’язку з попитом випуск довелося збільшити вдвічі, а потім і втричі. Загалом за п’ять років, до 1965 року виготовили близько 100 тис. автомобілів Scout 80.
Однак це був тільки початок шляху. У 1965 – 1971 рр. виробляли вже вдосконалений автомобіль — Scout 800. Машина стала комфортабельнішою: у неї з’явилися ковшоподібні сидіння, покращилася система обігріву, оновилася приладова панель.
До базового мотора Comanche 152 додалася версія з турбонаддувом – потужністю 111 к.с. Крім того, до гами двигунів входили тепер також агрегати: 3,2-літровий 4-циліндровий, рядна “шістка” в 3,8 л, а також 4,4-літровий V8.
Пізніше, в 1971 – 80-х рр. випускалося сімейство Scout II – зі зміненим дизайном носової частини. Кузови були як зі знімним м’яким, так і жорстким верхом. Цікаво, що у версії Traveller, яка вироблялася в 1976-80 рр., знімний дах був виготовлений зі скловолокна. Ця машина мала додатковий, третій ряд сидінь і, природно, подовжену базу: 2997 мм замість 2540 мм.