23 мая 1989 года на рынок Франции вышел новый флагман марки Citroen – модель XM
Цього дня рівно 35 років тому розпочалися продажі нового представницького автомобіля – Citroen XM, який прийшов на зміну однокласнику – моделі Citroen CX. Через півроку після появи на світ автомобіль Citroen XM завоював престижний європейський титул Сar of the Year 1990. І справді, це була машина, примітна у багатьох відношеннях.
Автомобіль мав сучасні, динамічні форми. Його дизайн був розроблений відомим кузовним ательє Bertone. У 2013 році найавторитетніший журнал Car назвав XM однією з найзначніших розробок цього ательє.
Характерними рисами портрета автомобіля були дуже довгий, низький капот, велика площа скління та піднята у задній частині, ступінчаста поясна лінія. Загалом машина мала досить агресивний вигляд.
Кузов випускався у двох основних версіях: 5-дверний ліфтбек та універсал. Примітно, що корпус був частково оцинкований, що безсумнівно сприяло його довголіттю. Порівняно з попередньою моделлю – CX, задня частина кузова стала більш просторою: збільшились і її ширина, і внутрішня висота, і простір для ніг. Цікаво, що задні сидіння розташували вище за передні, щоб поліпшити огляд пасажирам. Було також вдосконалено систему вентиляції.
Автомобіль Citroen XM був передньопривідним. Пропонувалась досить широка гама двигунів. По-перше, на машину встановлювали 4-циліндрові бензинові двигуни робочим об’ємом 2,0 л, потужністю від 115 до 150 к. с. По-друге, після довгої перерви знову пропонували двигуни V6 – трилітрові 167 або 200 к. с. І по-третє, звичайно, не обійшлося без дизелів, що розвивали 83 або 110 к. с. у 2,1-літровому варіанті або 128 к. с. – у 2,5-літровому. Максимальна швидкість бензинових двигунів коливалася від 193 до 235 км/год, а дизельних – від 130 до 201 км/год.
Серед цікавих особливостей машини потрібно назвати гідропневматичну підвіску, що самовирівнюється. У ній використовувалися металеві сфери, розміром з грейпфрут, що містять азот, які діяли як пружини, і як амортизатори. Їхньою роботою керувала електронна система управління Hydraaсtive.
У середині 1994 року автомобіль XM зазнав рестайлінгу. Було вдосконалено подушки air bag та ремені безпеки, перероблено приладову панель та верхні дверні ніші. Підвіска була модернізована з метою зменшення нахилу автомобіля на поворотах. У версій з турбокомпресорами збільшилася потужність – щоправда, символічно, на 2 л. с. Відповідно, зі 150 до 152 л. с. і з 145 до 147 л. с.
З низки причин, у тому числі через загальну ситуацію на ринку автомобілів представницького класу, обсяг продажів моделей XM виявився меншим за очікуваний. Він різко впав у другій половині 90-х. та виробництво моделі довелося завершити у червні 2000 року. За 11 років було випущено 333 775 од.