Як народжувалися новаторські автомобілі Бюссінга
Цього дня, 29 червня, рівно 180 років тому народився Генріх Бюссінг – засновник знаменитої компанії Bussing, найбільшого німецького виробника вантажівок.
Виходець із сім’ї сільського кузня, талановитий юнак закінчив технічну школу, а потім працював майстром і навіть інженером. Пізніше, накопичивши кошти, він відкрив у місті Брайншвейг завод, який виробляв сигнальне устаткування для залізниці.
Перший свій транспортний засіб він виготовив ще 1870 року. Це був триколісний та тримісний велосипед, причому з трьома парами педалей.
А випуском автомобілів він зайнявся вже у віці… 60 років. В 1903 Бюссінг продав свою фірму і відкрив іншу – «Спеціальну фабрику вантажівок, омнібусів і моторів». У тому ж році з’явилася перша вантажівка марки Bussing. Вона могла перевозити до 2,5 т, хоча мала двоциліндровий двигун всього 9 к. с. Цікаво, що у того були верхні клапани і верхній розподільний вал – на ті часи велика рідкість.
Незабаром фірма почала випускати вже 4-циліндрові моделі. А в 1909 році був презентований автомобіль із «шісткою» у 90 к. с. Вантажопідйомність машин збільшилася до 5 – 11 т.
Цікаво, що Бюссінг став піонером застосування пневматичних шин на вантажівках – ще 1906 року. Для цього він поєднав зусилля з фірмою Continental.
Вже до 1912 року компанія стала світовим лідером із випуску важких вантажівок. У багатьох країнах відкрили її торговельні представництва. А ліцензії на виробництво автомобілів Bussing купили віденська фірма Fross, за нею Ratheber із Мюнхена та Ganz із Будапешта.
Під час Першої світової війни компанія Bussing постачала армії вантажівки на 2,5 – 5,0 т. Вона випустила також понад 150 арттягачів, у тому числі кілька оригінальних машин із величезними суцільнометалевими колесами, оснащеними зубцями-ґрунтозачепами.
У 20-ті роки фірма реорганізувала виробництво та налагодила конвеєрне складання машин, що дозволило їй залишатися у лідерах.
Фірма Bussing широко відома також як автобусний виробник. Її первісток з’явився ще 1904 року. Це була 12-місна машина з мотором 20 к. с., на базі вантажівки. І того ж року компанія стала поставляти в Англію шасі для двоповерхових автобусів. А 1907 року подібні з’явилися й у Берліні.
Цікаво, що рівно сто років тому, 1923 року компанія – вперше у світі – почала виготовляти тривісні шасі для автобусів. І ще особливо треба сказати про перший безкапотний автобус фірми, що з’явився 1930 року. Зовні від виглядав як трамвай і тому його назвали Trambus.
На початку 1931 року фірма Bussing об’єдналася із фірмою NAG. І тому вся її продукція почала носити нову торгову марку – Bussing-NAG. І лише у 1950 році фірма отримала колишню назву Bussing.
Однак у 1969 році вона почала співпрацювати з фірмою MAN і через два роки увійшла до її складу. В 1972 більшість її моделей зняли з виробництва, але ще до 1979 вантажівки обох фірм випускали під маркою MAN-Bussing. – А знаменита емблема фірми Bussing – як могутнього лева – прикрашає автомобілі марки MAN досі.