X

Як продали найперший всюдихід Unimog

Днями виповнилося 75 років з продажу першого серійного всюдихода Unimog, від нім. слів Uni versal Motor Gerat – “Універсальний моторний засіб”. Машину модельної серії 70200 з ідентифікаційним номером 003 було передано покупцю 19 березня 1949 року.

Вона була виготовлена на машинобудівному заводі Gebruder Boehringer в Геппінгені, що на півдні Німеччини. Зазначимо, що Unimog різних поколінь випускався на чотирьох підприємствах і всього на сьогоднішній день виготовлено понад 375 тис. екземплярів.

Історія Unimog розпочалася з розробки Альберта Фрідріха, технічного директора заводу благородних металів Erhard & Sohne у Швабії-Гмюнді. Перші креслення з’явилися восени 1945 року. Це була компактна машина для аграріїв – з чотирма ведучими колесами, приводом для сільскогосподарського обладнання спереду та зчіпним пристроєм ззаду, а також відкритою кабіною з відкидним лобовим склом.

Випробування прототипу, 1946 р.

Випробування прототипу, 1946 р.

Перший зразок виїхав на випробування 1 жовтня 1946 року. На машині було встановлено двигун Daimler-Benz OM 636 потужністю 25 к. с. А перший публічний показ Unimog відбувся 29 серпня 1948 року на сільгоспвиставці у Франкфурті-на-Майні.

Прототип U1, влітку 1947 р.

Прототип Unimog, що максимально наближений до серійної моделі

Перший публічний показ, 1948 р.

Серійне виробництво почалося 1949 року. На підприємстві Gebruder Boehringer зі штатом 90 осіб збирали близько 50 машин на місяць. Усього тут виготовили понад 600 всюдиходів, зокрема 44 для швейцарської армії.

Показ предсерійного варіанту Unimog, 1948 р.

У 1950 році права на Unimog було викуплено Daimler-Benz AG за 600 тис. німецьких марок. І вже в липні 1951 року на заводі в Гаггенау стартувало виробництво машин модельної серії 2010. У 1953 році з’явилися моделі 401 та 402, що отримали низку новацій, включаючи закриту суцільнометалеву кабіну.

Шасі першої серійної моделі U 25 / 70200 з дизельним двигуном OM 636 та коробкою відбору потужності.

На цьому майданчику машини Unimog збирали майже 50 років, доки у серпні 2002 року їх випуск не перенесли на головний завод Mercedes-Benz у Верті. До речі, спочатку Unimog мав емблему Gebruder Boehringer – у вигляді бичачої голови, а вже у 1953 році її змінила «трипроменева зірка» іменитого автовиробника.

Реклама першого Unimog

Читайте також:
На автобані випробували перший водневий Unimog