Днями виповнилося 75 років з продажу першого серійного всюдихода Unimog, від нім. слів Uni versal Motor Gerat – “Універсальний моторний засіб”. Машину модельної серії 70200 з ідентифікаційним номером 003 було передано покупцю 19 березня 1949 року.
Вона була виготовлена на машинобудівному заводі Gebruder Boehringer в Геппінгені, що на півдні Німеччини. Зазначимо, що Unimog різних поколінь випускався на чотирьох підприємствах і всього на сьогоднішній день виготовлено понад 375 тис. екземплярів.
Історія Unimog розпочалася з розробки Альберта Фрідріха, технічного директора заводу благородних металів Erhard & Sohne у Швабії-Гмюнді. Перші креслення з’явилися восени 1945 року. Це була компактна машина для аграріїв – з чотирма ведучими колесами, приводом для сільскогосподарського обладнання спереду та зчіпним пристроєм ззаду, а також відкритою кабіною з відкидним лобовим склом.
Перший зразок виїхав на випробування 1 жовтня 1946 року. На машині було встановлено двигун Daimler-Benz OM 636 потужністю 25 к. с. А перший публічний показ Unimog відбувся 29 серпня 1948 року на сільгоспвиставці у Франкфурті-на-Майні.
Серійне виробництво почалося 1949 року. На підприємстві Gebruder Boehringer зі штатом 90 осіб збирали близько 50 машин на місяць. Усього тут виготовили понад 600 всюдиходів, зокрема 44 для швейцарської армії.
У 1950 році права на Unimog було викуплено Daimler-Benz AG за 600 тис. німецьких марок. І вже в липні 1951 року на заводі в Гаггенау стартувало виробництво машин модельної серії 2010. У 1953 році з’явилися моделі 401 та 402, що отримали низку новацій, включаючи закриту суцільнометалеву кабіну.
На цьому майданчику машини Unimog збирали майже 50 років, доки у серпні 2002 року їх випуск не перенесли на головний завод Mercedes-Benz у Верті. До речі, спочатку Unimog мав емблему Gebruder Boehringer – у вигляді бичачої голови, а вже у 1953 році її змінила «трипроменева зірка» іменитого автовиробника.