У перших числах жовтня 1950 року на Паризькому автосалоні відбулася прем’єра відомого комерційного автомобіля на базі легкової моделі Citroen 2CV. Це були одні з наймасовіших автомобілів свого часу. Вони перебували на виробництві понад півстоліття – з 1949 року, і до липня 1990 року було випущено 5 114 940 машин усіх модифікацій.
Потрібно сказати, що з цієї кількості значна частина припадала і на комерційні версії 2CV Fourgonnette: у 1951 – 1978 рр. таких виготовили 1 246 334 од.
Це були невеликі пікапи і фургончики, розраховані спочатку на 250 кг вантажу. Машина стала предтечею сучасних «каблучків» – з вантажним відсіком, який виступає за кабіну водія. Кузов мав характерні гофровані борти, що підвищувало їх жорсткість. Вантажний відсік мав довжину 1,42м, ширину 1,43 м і висоту 1,10 м; внутрішній обсяг – 1,88 м куб.
Однак у 1954 році почали виробляти більш досконалу модель 2CV AZU – з мотором 425 см куб., потужністю 12 л. с. Він розганяв машину до 75км/год, а витрата палива становила всього 5 – 6 л на 100 км.
Интересно, что именно благодаря этому автомобилю фирма Citroen стала в 1954 году лидером в стране по производству грузовиков, поставив потребителям 50 740 таких машин.
А в 1963 году появилась серия AK 350 (грузоподъемностью 350 кг) – c двигателем в 26 л. с., а в 1970-м – AK 400, рассчитанная уже на 400 кг. Двигатель последней, заимствованный от легковой машины Citroen Ami, имел рабочий объем 602 см куб. и развивал 33 л. с. Он позволял развивать скорость до 105 км/ч.
Интересно, что пикапы cемейства 2СV использовались даже в Королевских ВМС Англии, где их транспортировали на вертолетах и самолетах.